
Mercedes-Benz SLK-Serisi yenilenenen versiyonu ile mayıs ayında Türkiye’de…
650 yeni geliştirilen parçanın kullanıldığı yeni nesil SLK-Serisi, farklı ön tampon hava girişi düzenlemesi ve ön kaputta belirginleşen V şekli gibi değişikleriyle dikkat çekiyor. Yeni çizgilerle arka bölümüne de güçlü bir görünüm kazandırılan SLK’da köşeli egzoz çıkışları, AMG modellerinden esinlenilen koyu arka farlar ve büyütülen dış aynalar ilk anda göze çarpan değişiklikler olarak sıralanabilir.
Diğer taraftan SLK-Serisi’nin iç mekanı da yenilenmiş. Otomobil, mükemmel malzeme seçimi, kolay kullanımlı yeni orta konsol, multifonksiyonlu üç kollu direksiyon ve en ileri teknolojiye sahip sistemler sayesinde çok daha konforlu ve keyifli bir sürüş sunuyor. Araçta ayrıca standart olarak radyoya entegre Bluetooth teknolojisi, opsiyonel olarak ise, torpido gözünden iPod benzeri müzik çalarları bağlayabilme ve kontrol panelinden kullanabilme olanağı bulunuyor.
Yeni nesil SLK-Serisi’nde bir adet 4, iki adet 6 ve bir adet de 8 silindirli olmak üzere toplam 4 motor seçeneği mevcut. Mercedes mühendisleri SLK’da daha önce de kullanılan hacmi 3498 cc’de kalan V6 motorun gücünü 24 kW (33bg) artırarak 224kW/305bg’ye, torkunu ise 10 Nm artırarak 360Nm/4900rpm’ye çıkardılar. SLK 350 modeli, performanstaki bu değişikliğe paralel olarak güçlenen motor sesi ile motor akustiği tutkunlarına artık daha fazla hitap ediyor. SLK 350, ilave edilen güce rağmen, 6 vitesli manuel versiyonda bir önceki modele kıyasla 100 km’de 1.1 litre, 7G-TRONIC kullanılan versiyonda ise 0.9 litre daha az yakıt tüketiyor. SLK 280’de de yakıt sarfiyatı 0.4 litre azaltılarak 9.3l/100km (manuel vites) oldu. SLK 55 AMG’de daha önce de olduğu gibi 265 kW/360 bg güç üreten 5.5 litrelik V8 motor kullanılıyor.
Yeni geliştirilen ve SLK’da opsiyonel olarak sunulan yeni direksiyon sistemi (direct-steer system) sayesinde (SLK 55 AMG’de standart) çok daha çevik olan otomobilin manevra kabiliyeti ile yol tutuşu da önemli ölçüde arttı. PML adı verilen hıza bağımlı direksiyon sistemini baz alan yeni sistem, park ederken ve parktan çıkarken direksiyon turunu iyileştirmenin yanı sıra yüksek hızlarda direksiyonda daha sportif bir etki yaratıyor.
Yapılan bu değişikliklerin yanı sıra SLK’nın mevcut pek çok belirgin özeliği muhafaza edilmiş. 22 saniyede kapanarak otomobili bir coupé’ye dönüştüren “vario tavan”, kaza ağırlığına göre iki kademede açılan hava yastıkları, yine iki kademeli olarak çalışan emniyet kemeri gergi gücü sınırlandırıcısı, baş ve gövdeyi koruyucu yan hava yastıkları ve araç üstü açık kullanıldığında baş dayama yastıklarından üflenen sıcak hava ile sürücü ve yolcunun baş ve boyun kısmının serin günlerde de sıcak tutulmasını sağlıyan AIRSCARF ısıtma sistemi bu özellikler arasında.
ensonhaber