Tasarımı Pininfarina tarafından çizilen Matrix, diğer Hyundai modellerine yakınlaştırılan çizgileriyle Hyundai’nin tasarım anlayışını iç ve dış dizaynında sunuyor. Çamurluklara kadar uzanan ve daha da büyütülen ön farlarla birlikte yeni tasarıma kavuşan radyatör ızgarası, ilk bakışta dikkati çeken değişiklikler arasında yer alıyor. Matrix’in öndeki yenilikleri tamponda da devam ediyor. Tasarımı yenilenen ön hava giriş kanalı daha da büyütülürken yanlardaki sis farları da daha belirgin hale getirilmiş. Bu değişim, Matrix’in daha sportif hale getirilen ön kaputunda, ön kanatlarında ve yeni tip jant kapaklarında da görülüyor. Arka tarafta ise sportif çizgilerle yeniden tasarlanan arka tampon ve formu değiştirilen sis farları da dikkat çekiyor.
Matrix’in iç tasarımındaysa yeni gri döşemelere yer verilirken orta konsolda bulunan radyo/CD/MP3 çalar etrafındaki çerçeveler yenilenmiş. Ancak Matrix ile özdeşleşen ve kullanıcılar tarafından oldukça beğenilen göstergeler, orta konsoldaki bilgi ekranı, klima kontrolleri, dört kapıda elektrikli camlar, yüksek oturma pozisyonu, görüş açılarını artıran geniş camlar ve 40/60 oranında katlanan arka koltuklar gibi özellikler aynen korunmuş.
Matrix’in motor seçenekleri de 110 HP gücündeki 1.5 litre CRDi-VGT dizel, 103 HP gücündeki 1.6 litre benzinli ve 123 HP’lik 1.8 litre benzinliden oluşuyor. Türkiye pazarında sadece 1.5 dizel ve 1.6 litre benzinli motorlar sunulmaya devam ederken diğer pazarlar için tüm motor seçenekleri İzmit Fabrikası’nda üretilip ihraç ediliyor.