Sitemiz içerisinde üretilen son model otomobiller,otomobillerin özellikleri,tasarımı,otomobil fiyatları gibi otomobiller hakkında birçok bilgi bulabilirsiniz

26 Ocak 2008 Cumartesi

AUDI A3 CABRIO OTOMOBİLİ HAKKINDA


Uzun süredir merakla beklenen Audi’nin kompakt sınıftaki temsilcisi A3 Cabrio, Kasım sonunda Macaristan’da düzenlenen uluslararası bir toplantı ile tanıtıldı. Mevcut A3 model seçeneklerine göre farklı tasarım unsurlarıyla öne çıkan A3 Cabrio, yeni tip ön far ve düz, geniş lensli arka far grubu tasarımıyla ayırt ediliyor. Ancak A3 Cabrio’yu diğerlerinden ayıran en önemli özelliği, iki farklı açılma tercihli opsiyonuyla sunulan yarı otomatik ve daha fazla akustik konfor sağlayan tam otomatik katlanabilir kumaş tavanı. Siyah, kırmızı ve mavi seçenekleriyle 30 km/s’ye kadar olan hızlarda 9 saniye gibi çok kısa bir sürede açılıp kapanabilen tavan, şehir trafiğinde büyük avantaj sağlarken; Z şeklinde katlanarak geniş bagaj alanında minimum yer kaplama gibi benzersiz özellikler de sergiliyor. Audi A3 Cabrio’da arka koltukların da 50:50 oranında katlanmasıyla bagaj hacmi 674 litreye kadar yükselebiliyor.

Motor Seçenekleri

İkisi benzinli ikisi dizel olmak üzere dört farklı motor versiyonunda üretilecek olan A3 Cabrio, ilki 1.8 litrelik TFSI olan motor seçeneği ürettiği 160 hp ile ile 0–100 km/s hızlanmasını 8.3 saniyede tamamlıyor. 218 km/s’lik son hıza erişebilen bu model opsiyone l olarak S tronic şanzıman ile de kombine edilebiliyor. Benzinli motorlara ek olarak Audi A3 Cabrio 1.9 litre TDI 105 HP ve yeni nesil common rail teknolojili 2.0 litre 140 HP’lik turbo dizel motorlara yer veriliyor. İsteğe bağlı olarak gövdeyi 15 cm alçaltan sportif süspansiyon sistemi ve buna ek olarak daha büyük jant/lastik kombinasyonları da Audi A3 Cabrio kullanıcılarının beğenisine sunulmaya hazırlanıyor.
audi

AUDI S6 SEDAN SPOR ARABASI HAKKINDA

Evet kesinlikle şık ama çok da iddialı görünmüyor. Fakat görüntü bazen aldatıcı olabilir. Söz konusu olan özellikle de üzerinde 5.2 litrelik Lamborghini motoru taşıyan Audi S6’ysa.





autoshow

PEUGEOT 206 CC OTOMOBİLİ TÜRKİYEDE


Peugeot 206'nın hem coupe hem de cabriolet olabilen modeli 206 CC Türkiye'de satışa sunuldu. 206 temel alınarak geliştirilen 206 CC arkadan bakıldığında sedana benzer bir bagaj bölümüne sahip. Çok çekici olan arka bölüm, katlanabilir metal tavanı içine alıyor. Tavan bütünüyle otomatik olarak açılıp kapanıyor. Bu büyüklükte araçlar içinde coupe ya da cabrio olarak sunulanlar var ama, ikisini birleştiren başka bir otomobil yok. Daha önce 205 ve 306'nın cabrio modelleri vardı ve şu anda 406'nın da zarif bir coupe modeli bulunuyor. Geçmişteki tecrübelerine de dayanan Peugeot, yeni 206 CC'yi daha 206 piyasaya sunulmadan önce çeşitli otomobil fuarlarında sergilemişti. Gördüğü büyük ilgi üzerine bu modelin de üretilmesine karar verildi.

206 CC Türkiye'de iki motor seçeneğiyle sunuluyor. 1.6 litrelik 16 supaplı motor 110 beygir gücünde ve en yüksek torku da 140 Nm/4000 d/d. Bu motorla 206 CC sıfırdan 100 km/s hıza 11.2 saniyede ulaşıyor ve son hızı da 193 km/s. 2 litrelik motor 138 beygir sağlıyor ve en yüksek torku 4100 d/d'de 191 Nm. Bu motor 206 CC'yi sıfırdan 100 km/s hıza 9.3 saniyede ulaştırıyor. Son hızı ise 204 km/s. 1.6 litrelik motorun ortalama yakıt tüketimi 6.9 litre/100 km, 2 litrelik ise 100 km'de ortalama 8 litre tüketiyor. Ayrıca 1.6 litrelik motorun otomatik şanzımanlı bir modeli de sunuluyor. Dış boyutları 206 ile hemen hemen aynı olan 206 CC, cabrio modelleri için gereken ek güvenlik önlemleri ve tavan açma kapama mekanizması nedeniyle daha ağır.

Bütün 206 CC'lerde standart olarak sis farları, elektrikli ısıtmalı yan aynalar, elektrikli camlar, klima, alüminyum jant, elektronik motor kilidi, krom egzoz borusu, radyo kasetçalar ve tekli CD çalar, spor koltuklar, ABS ve 2 hava yastığı bulunuyor. 2 litrelik modelde standart donanımda yer alan yan hava yastıkları ile otomatik klima 1.6 litrelik modelde isteğe bağlı.
Sürüş izlenimi

Antalya ile Fethiye arasında gerçekleştirilen basın tanıtımında kullandığımız 206 CC görünüşüyle çok çarpıcı bir otomobil. Sunulan canlı renkler de bu etkiyi arttırıyor. 206 CC'yi 4 kişilik değil de 2+2 kişilik bir otomobil olarak değerlendirmek daha doğru. Arkada ancak çocuklar rahat oturabilir. Yol tutuşu ve frenler Peugeot'nun her zamanki gibi başarılı olduğu alanlar. Öndekileri soğutmalı olan dört tekerlekteki disk frenler sürekli kullanımda performansını koruyor. Geniş vites aralıkları biraz alışkanlık gerektiriyor (1.6 litre). Yolculuk sırasında kabindeki gürültü düzeyi normal bir otomobile göre biraz yüksek. Ama cabrio modellerle karşılaştırıldığında fena sayılmaz. Özet olarak, son derece farklı ve çekici bir otomobil olan 206 CC hem coupe hem de cabrio isteyenler için en ucuz seçenek. Küçük boyutlarıyla şehir içinde de rahat.

Peugeot 206 CC'nin fiyatları diğer Peugeot modellerinin aksine Türk Lirası değil de Fransız Frangı olarak belirtiliyor: 1.6 litrelik modelin fiyatı 116,900 FF + 1.4 milyar TL (yaklaşık 19 milyar 540 milyon TL), 1.6 otomatik 124,900 FF + 1.4 milyar TL (yaklaşık 20 milyar 780 milyon TL) ve 2 litrelik model de 137,900 FF + 1.4 milyar TL (yaklaşık 22 milyar 800 milyon TL). (FF=155,152 TL)

Peugeot 206 CC - Teknik Bilgiler

Model 1.6 16V 2.0 16V
Motor hacmi (cc) 1587 1997
Beygir gücü (BG/ d/d) 110/5750 138/6000
Tork (Nm/ d/d) 147/4000 191/4100
0-100 km/s hızlanma (sn) 11.2 9.3
Son hız (km/s) 193 204
Yakıt tüketimi (litre/100 km) Şehir içi 9.5 11.2
Şehir dışı 5.7 6.2
Ortalama 6.9 8
Uzunluk-genişlik-yükseklik (mm) 3838 - 1673 - 1373
Dingil mesafesi (mm) 2442
Bagaj hacmi (litre) (coupe/cabriolet) 410 / 175
Ağırlık (kg) 1140 1152
Yakıt deposu (litre) 47

arabadergisi

FIAT DOBLO BİNEK TİPİ MODELİ İLE PİYASADA


Geçen yıl Paris Otomobil Fuarı'nda sergilendikten sonra Türkiye'de ve Avrupa'da satışa sunulan Fiat Doblo'nun artık binek modeli de piyasada. Doblo Binek her tarafı camla kaplı bir otomobil olarak hem station'a hem de minivana benziyor. Avantajı ise beş kişiyi ve bagajlarını sadece 4.16 metrelik uzunlukla rahatça içine alabilmesi. Arka kapıların sürgülü olması ve 10.5 metrelik dönüş çapı şehir içinde kullanımı kolaylaştırıyor. Doblo bu özelliğiyle taksi olarak da kullanışlı. 750 litrelik bagaj hacmi normal bir otomobildekine göre en az yüzde 50 daha büyük. Arka koltuklar yatırıldığındaysa 3000 litrelik dev bir bagaj elde ediliyor. Böylece Fiat Doblo yük ve insan taşıma özellikleriyle çok yönlü bir kullanım sunuyor. Tavanda eşya taşımak için uygun tavan bagajları ve aracın içinde de çeşitli eşya gözleri bulunuyor.

Doblo'nun yük taşıma amaçlı Cargo modeli sadece dizel motorla sunuluyor. Doblo Binek ise 1.2 litrelik 65 beygir gücündeki benzinli motora sahip. Bu motorun torku 3500 d/d'de 102 Nm. Yıl sonuna doğru 1.6 litrelik 103 beygir gücünde bir motor da sunulacak.

Doblo'nun tasarımında şehir içi kullanıma dönük bazı özellikler dikkat çekiyor. Önde, ızgara ve farların ortasından geçen plastik çubuk darbelere karşı ek koruma sağlıyor. Arkada yükseğe yerleştirilen farlar hem daha iyi görülmeyi hem de farların yağışlı havalarda daha az kirlenmesini sağlıyor. Köşeli görünmesine rağmen hava sürtünme katsayısı böyle bir otomobil için çok başarılı: 0.32. Gövdede paslanmaya karşı 8 yıl garanti veriliyor

Fiat Doblo'da güvenlik ve konfora dönük zengin bir donanım düzeyi sunuluyor. SX versiyonunda standart olarak sürücü hava yastığı, uzaktan kumandalı merkezi kilit, arkada sürgülü kapılar, radyo-kasetçalar, elektrikli ön camlar, yükseklik ayarlı hidrolik direksiyon ve 12 voltluk elektrik çıkışı bulunuyor. Klima isteğe bağlı. ELX modelinde ise SX'tekilere ek olarak 14 inç alaşım jantlar, elektrikli ve ısıtmalı yan aynalar, yükseklik ve sırt desteği ayarlı sürücü koltuğu, ön kol dayama yeri, 1/3-2/3 katlanabilir arka koltuklar, arka koltuk başlıkları, devir göstergesi ve yol bilgisayarı. Bu versiyonda da ABS ve yolcu hava yastığı isteğe bağlı. Fiat Doblo 10 farklı renkte sunuluyor. Donanım düzeyine göre iç tasarımda da 3 ayrı renk kullanılıyor.

arabadergisi

İTHAL RENAULT MEGANE HATCBACK HAKKINDA




Renault'nun Megane model ailesi Türkiye'de bir eksikle satılıyordu. Hatchback modelinin de gelmesiyle aile tamamlanmış oldu.


Diğer üyelerini iyi tanıdığımız bu ailenin yeni kardeşi de ailenin temel özelliklerini taşıyor. Mekanik olarak arka tekerleklere kadar sedan modeliyle aynı olan hatchback, arka tasarımı ve farlarıyla bu modelden ayrılıyor.


Megane HB'de ABS, Fren Destek Sistemi, Kuvvet Kontrol Sistemi (otomatik olarak ayarlanan ön hava yastıkları, programlı bir şekilde yolcuları tutan emniyet kemerleri ve yakın korumalı koltuk başlıklarından oluşan Renault Koruma Sistemi) ve 4 hava yastığı (ön ve yan) bütün modellerde standart olarak sunuluyor. Euro NCAP çarpışma testlerinde de sınıfındaki en yüksek puanı alan Megane, güvenlik konusunda rakiplerinin önünde yer alıyor.


Hatchback önceden tanıdığımız iki 16 supaplı motor seçeneğiyle sunuluyor. 1.4 litrelik motor 95 beygir gücünde ve en yüksek torku da 3750 d/d'de 127 Nm. En yüksek hızı ise 185 km/s. 1.6 litrelik motor ise 110 beygir gücünde ve aracı 198 km/s son hıza ulaştırıyor.


Megane HB'de Authentique ve Expression adı verilen iki donanım seviyesi bulunuyor. Authentique'te gövde rengi tamponlar, ABS, Fren Destek sistemi, dört hava yastığı, elektrikli far yükseklik ayarı, ISOFIX çocuk koltuğu bağlantıları bulunuyor. Klima ve atermik ön cam isteğe bağlı. Expression'da ise bunlara ek olarak, klima, atermik ön cam, elektrikli yan aynalar, çift optik ön far, ön sis farları, alüminyum alaşımlı jantlar, sürücü koltuğu yükseklik ve bel ayarı ve yol bilgisayarı sunuluyor.



arabadergisi

VENTURİ FETISH CONVERTIBLE ÇEVREYE SAYGILI ARAÇ


Venturi Fétish Convertible :

Bu araç, özellikle çevreye saygılı milyarderler için. 392 bin dolarlık aracın elektirikli motoru 241 beygir güç üretiyor. Üstelik 0-100 km arasını 5 saniyeden daha az sürede alabiliyor.
ensonhaber

YILDA SADECE 12 ADET ÜRETİLECEK TRAMONTANA ONE - SEATER


Tramontana One-Seater :

Rahatını düşünmeyen milyarderler için uygun bir araç. 660 bin dolarlık bu araçta sadece 1 kişilik yer var. Yılda sadece 12 adet üretilecek. 720 beygir güç üreten motoru ile 0-100 arasını 4 sniyeden daha az bir sürede alıyor.
ensonhaber

Spyker D12 Peking :
Keşfetmeyi seven milyarderler için tasarlanan 500 beygir gücüne sahip bu özel araç Hollandalı Spyker tarafından üretildi. Arazi aracı olarak yapılmasına karşın 0'dan 100 kilometreye 5 saniyede çıkabiliyor. Son hızı ise 300 km/saat.
ensonhaber

STATÜ PEŞİNDE OLANLAR İÇİN ROLLS-ROYCE PHANTOM ARABASI

Rolls-Royce Phantom
Statü peşindeki milyarderler için. Baz modelinin fiyatı tam 412 bin dolar. Rolls-Royce'un üstü açılabilir tek modeli. Ancak şimdiden önümüzdeki iki sene için tüm siparişler alındı.
ensonhaber

MERCEDES - BENZ SLR MCLAREN COUPE TAM BİR YARIŞ ARABASI

Mercedes-Benz SLR McLaren Coupe :
452 bin dolarlık bu araç, çok yönlü düşünen milyarderler için. Bir taraftan bu araçla yarışlara katılabilir, bir taraftan şehirde gezmek için de kullanabilirsiniz. Siz derken, çok zengin olanlar elbette... Araç, bir Mercedes'in tüm üst düzey özelliklerini taşıyor.
ensonhaber

MAYBACH 62 S RAHATINI DÜŞÜNENLER İÇİN

Maybach 62 S
Özel şöförü olan milyarderler için. Fiyatı tam 428 bin 750 dolar. Aracın arka tarafı, üst düzey bir konfor sağlıyor. Büyük, rahat, konforlu... Bunların yanında aracın performansı da üst düzeyde. 0-100 arasını 5.2 saniyede alabiliyor.
ensonhaber

Lamborghini Murciélago Coupe

Batman filmine özenen milyarderler için. Aracın fiyatı 288 bin dolar. 6.5 litrelik motoru 640 beygir güç üretiyor. Son hızı ise tam 337 km/saat.


ensonhaber


CADILLAC DTS SEDAN ARACI HAKKINDA

Cadillac DTS Sedan :

Biraz cimri milyarderler için. Standart özelliklere sahip bir araç ve fiyatı da sadece 42 bin dolar. Milyarderler için biraz hafif görünse de dünyanın en zengin insanları arasında yer alan Warren Buffett ve Ikea'nın kurucusu Ingvar Kamprad gibi isimler bu Cadillac'tan şaşmıyor.
ensonhaber

BUGATTI VEYRON 16.4 ARACI HAKKINDA


Bugatti Veyron 16.4 :
Gösterişi seven milyarderler için. Aracın fiyatı 1.2 milyon dolar. 16 silindirli motoru, inanılması güç ama tam 1001 beygir güç üretiyor. Bu özellik Bugatti Veyron'un 0'dan 100 kilometre hıza sadece 2.5 saniyede çıkmasını sağlıyor. Aracın son sürati ise, sıkı durun, 404 km/saat...
ensonhaber

ÇEVRECİ PORSCHE CAYENNE HYBİRD 4X4 ARABASI HAKKINDA


Cayenne Hybrid, geleceğin daha ekonomik ve çevreci lüks 4x4 tanımını en iyi biçimde karşılayabilecek teknik yapısıyla lüks 4x4 tanımını değiştiriyor


Ferdinand Porsche’nin 100 yılı aşkın bir süre önce tasarladığı sıfır emisyon değerine sahip elektrik motorlu Lohner modelinin takipçisi niteliğindeki Cayenne Hybrid, 100 km’de ortalama 8.9 litrelik yakıt tüketimiyle ön plana çıkıyor.

Tasarımıyla olduğu kadar yol tutuş performansı ve teknolojisiyle de kendini başarıyla kanıtlayan Cayenne model ailesinin daha ekonomik ve çevreci modeli Cayenne Hybrid, 2010 yılından itibaren yollara çıkacak. Ürettiği spor otomobiller kadar lüks arazi aracı Cayenne ile de büyük başarılara imza atan Porsche AG, son on yılda sadece güç aktarma organlarının mükemmelleştirilmesi ve devam eden geliştirme çalışmaları için üç haneli milyon Euro tutarında yatırımlarının karşılığını daha hızlı biçimde almaya hazırlanıyor.

Son 15 yılda CO2 emisyonlarını her yıl ortalama yüzde 1.5 oranında olmak üzere azaltmayı başaran ve böylece otomotiv sanayisinin zirvesine yerleşme başarısı gösteren Porsche AG, özellikle mevcut Cayenne modeli üzerine odaklanıp, sadece dört yıl içerisinde, doğrudan benzin püskürtmeli yepyeni bir motor nesli geliştirmesiyle de dikkatleri üstüne topluyor.

Porsche markasının kurucusu Ferdinand Porsche’nin 1900 yılında Viyana’da karoser üreten Ludwig Lohner ile dünya üzerindeki ilk hibrid otomobil olma özelliğine sahip modeli Lohner-Porsche’yi geliştirmesinden sonra hem benzinli hem elektrikli motorla çalışan Cayenne Hybrid, 100 km’de 8.9 litre yakıt tüketim değeriyle ön plana çıkıyor.

Porsche Cayenne Hybrid, içten yanmalı mevcut benzinli motor seçeneklerinin yanı sıra 38 kW güç üreten ve stepne bölümüne yerleştirilen 240 adet pilden oluşan özel bir aküyle donatılıyor. Bu özel akü sistemi, araç hareket halindeyken yeniden kazanımlı fren sistemiyle ve yanmalı motorun yükleme noktasının mükemmel yakıt ekonomisi temini için uygun konuma gelmesiyle üretilen enerjiyi biriktiriyor. Bu şekilde elde edilen enerji, daha sonra, yanmalı motor olmadan sadece elektrikli güç ünitesi kullanılarak aracın tahrik edilmesini sağlarken, yanmalı motoru daha fazla güçle çalışması ve yolda daha fazla performans göstermesi için destekleyebiliyor.
ensonhaber

HYUNDAI SPOR SEDAN GENESIS DETROIT OTOMOBİL FUARINDA SATIŞTA



Güney Kore'nin en büyük otomotiv firması Hyundai'nin kârı azaldı.

Şirketten yapılan açıklamada, geçen yılın son çeyreğindeki kârın, bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 30,6 oranında düşerek 356 milyon dolar olarak gerçekleştiği kaydedildi.

Kârın azalmasında, bağlı şirket olan KIA'nın zayıf malî durumunun etkili olduğu belirtiliyor. Öte yandan Hyundai'nin lüks spor sedan otomobili Genesis, Detroit Otomobil Fuarı'nda görücüye çıktı. Fuar sırasında yaz aylarında satışa sunulacak otomobil için ön siparişler alınmaya başlandı.

ensonhaber

YENİ PEUGEOT 407 COUPE BELLAGIO SATIŞTA

Peugeot, 407 Coupe versiyonuna yepyeni birini daha ekledi.

Adını Las Vegas’ta lüks otellerden alan 407 Bellagio, flamenco kırmızısı ve metalik siyah olmak üzere iki renk ile satışa çıktı


Yeni Peugeot 407 Coupé Bellagio, performans, yüksek donanım öğeleri ve çevreci özellikleri ile çekici tasarımın çok başarılı bir kombinasyonu. Sadece 2.0-litre HDi 136 HP motor ile satışa çıkacak olan 407 Coupé Bellagio güç ve performansının yanı sıra düşük emisyon oranlarıyla da dikkat çekiyor. (156 g/km ) .

407 Coupé Bellagio’nun standart ekipmanları arasında Avrupa haritasını da içeren navigasyon sistemi, sesle komut edilebilen GSM sistemi ve Trafik Yönetim Sistemi, 30 GB sürücülü MP3 gibi özelliklere sahip RT4 Multi Media Sistemi bulunuyor. Ayrıca 18 inç Galaxy alaşım jantlar ve çift krom egzoz da donanım paketinin içinde.

Satır başları… - Peugeot 407 Bellagio : £21,995
- İki özel kırmızı ve siyah metalik renk seçeneği
- RT4 Multi Media Sistemi ve 18 inç alaşım jantlar
ensonhaber

25 YILLIK OPEL CORSA 10 MİLYONUN ÜZERİNDE SATIŞ YAPTI


Geçen ay itibariyle 25 yaşına giren Opel'in popüler ufaklığı, bu sürede Avrupa'da 10 milyon adedin üzerinde satmayı başardı

Opel'in Avrupa'da popüler B sınıfı otomobili olan Corsa, geçtiğimiz haftalarda 25 yaşına bastı. 25 yıl içinde pek çok tasarım ödülüne de layık görülen Corsa, bu sürede Avrupa'da 10 milyon adetlik satışa ulaştı.

İlk kez 1982 yılında Opel'in Zaragoza'daki tesislerinde üretilmeye başlanan Corsa, bu birinci neslinde köşeli hatlara sahipti. Buna karşın küçük otomobil sınıfında hayli başarılı olan, özellikle de gençlerin ilgisini çeken araç, 1988'de makyajlandı. Bu kez hatları bir miktar yumuşatılan, ön bölümü tamamen değiştirilen Corsa, en güçlü versiyonu olan GSi ile de hayli sükse yaptı.

1992'de tamamen değişen ikinci nesil Corsa, tamamen yuvarlak hatların hakim olduğu ve pek çok kadın sürücü tarafından sevilen bir araç haline geldi. Özellikle performanslı GSi modeli Türkiye'de de gençler tarafından beğeniyle kullanılan Corsa, Opel'in 1995-2001 arasında sınıfının en çok satan markası olmasını sağladı.



2000 yılında boyutları büyüyen Corsa, bu yeni şekliyle Türkiye'de de hayli popüler oldu. Bir kez makyaj operasyonu da geçiren 3. nesil Corsa, Vauxhall markasıyla 2004 ve 2005'te sınıfının lideri olmayı başardı. Daha güçlü performansa sahip olan OPC versiyonu da bulunan Corsa 3, geçen yıl yerini dördüncü nesile yani güncel Corsa'ya bıraktı.

Farklı markalar altında

Opel'in geliştirdiği Corsa, 25 yıllık ömrü boyunca sadece 20 farklı uluslararası tasarım ödülü kazanırken, Meriva'ya da genleriyle hayat verdi.

Avrupa dışındaki pazarlarda da büyük başarı elde eden Corsa, bugüne kadar farklı markalar ve model isimleriyle satıldı, satılmaya da devam ediyor. Hatta farklı versiyonlarla...

Şimdiye kadar Holden (AVusturalya), Chevrolet (Brezilya, Meksika gibi pazarlar) ve Buick (Çin) markaları altında satılan Corsa, "Barina", "C2", "Monza", "Sail", "Swing" gibi isimler aldı. Halen Brezilya ve Meksika'da sedan kasa tipi de olan Corsa'nın, pick-up karoseri bile var.

ensonhaber

HONDA BİNEK OTOMOBİLLERİ İLE 2008'E DE DAMGASINI VURACAK GİBİ



Binek otomobil pazarında yaşanan daralmaya rağmen satışlarını %17 artıran Honda Türkiye, pazar payını da artırdı.

Honda 2007 yılında sadece Türkiye’de değil tüm Avrupa satışlarını da bir önceki yıla göre %21,5 oranında artırarak önemli bir başarı yakaladı. Honda’nın Avrupa’daki ana modeli olan ve yıllık bazda %41.7’lik artış ile bölge genelindeki satış rakamı 160 bin 82’ye ulaşan Civic modelinin popülaritesi, bu başarıda anahtar rolü oynadı. 2007 yılının başlarında piyasaya sürülen CR-V modeli ise %77.3’lük bir artışla 90 bin 562 gibi rekor bir satış rakamı gerçekleştirdi.


Türkiye fabrikasına yatırım kararı

Honda Motor Co. modellere olan talep fazlasını karşılamak amacıyla Honda Türkiye fabrikasına yatırım kararı aldı ve Ekim 2007’de kapasite artırma çalışmaları tamamlanarak 30 bin adetlik üretim 50 bin adede çıkarıldı. Artan üretime paralel olarak Honda Türkiye’nin ihracat rakamları da artış gösterdi ve kapasite artışı öncesinde dört ülkeye yapılan ihracat Yunanistan, İsrail, Estonya, Letonya, Litvanya, Finlandiya, Rusya ve Ukrayna’nın eklenmesi ile 12’ye çıkarıldı.


Rekor garantiye 2008’de de devam

Honda, 2007 yılında Türkiye’de bir ilki gerçekleştirerek araçlarına duyduğu güvenle garanti süresini 6 yıl / 150.000 km.’ye çıkardı. Bu garanti süresi, Türkiye binek otomobil pazarında daralma yaşanmasına rağmen satışların %17 oranında artırmasında büyük pay sahibi oldu. Honda Türkiye, 6 yıl /150.000 km. garantinin 2008 yılında da satılan tüm Honda modellerinde devam edeceğini açıkladı. Konuyla ilgili bir açıklama yapan Honda Türkiye Genel Müdür Yardımcısı Ümit Karaarslan “Müşterilerimiz bugüne kadar yapılmamış olan bu uygulamaya çok büyük bir ilgi gösterdi. Biz de 2008 yılında satılan Tüm Honda modellerinde 6 yıl/150.000 km. garanti uygulamasına devam kararı aldık” dedi.


Civic Hybrid satışa sunuldu

Honda’nın 2007 yılında gerçekleştirdiği diğer bir ilk ise Türkiye’de ilk defa Civic Hybrid modelinin satışına başlanması oldu. Elektrik ve benzin motorunun birlikte çalışmasını sağlayan teknolojisi ile çevreye olan zararlı gaz salınımını düşüren Civic Hybrid; Avrupa ve Amerika’da vergi teşvikleri ile yüksek satış rakamlarına ulaşan çevreci bir otomobil. Türkiye’de çevreci özelliklerinden dolayı herhangi bir vergi avantajının bulunmamasına rağmen Honda 2007 yılının başından itibaren Civic Hybrid modelini satışa sundu. 2007 yılında yaklaşık 150 adet satılan araç diğer tüm Honda modelleri gibi 6 yıl/150.000 km garantiye sahip.
ensonhaber

MITSUBISHI LANCER PROTOTYPE S YAKINDA SİZLERLE


Mart ayında yapılacak Cenevre Fuarı’nda tanıtılacak olan Mitsubishi Lancer Prototype S’in ilk resmi taslak fotoğrafları yayınlandı.

2005 yılında tanıtılan 5 kapılı Lancer Sportsback konseptinden farklı olan Prototype S, üretime daha yakın bir model olarak görünüyor.

Her hangi bir resmi açıklama olmamsına rağmen aracın taslak fotoğraflarının Lancer Ralliart’a çok fazla benzediğini söyleyebiliriz. Prototype S’de 2.0 litre 240 HP gücündeki turbo motorun kullanılacağını tahmin ediyoruz. Ayrıca aktif sapma kontrolü ve aktif merkezi diferansiyel ile birlikte çalışan markanın dört çeker sisteminin de araçta yer alacağını rahatlıkla söyleyebiliriz.




ensonhaber

PORSCHE CAYENNE MODELİ İLE SATIŞLARINI ARTTIRDI


Spor otomobil üreticisi Porsche'un satışları arttı...

Ocak ayı sonu itibariyle, altı aylık mali dönem içinde, Porsche'un satışları, bir önceki döneme göre yüzde 19 oranında arttı.Aynı dönemde, Porsche'un gelirleri ise yüzde 14 oranında artış göstererek, 3,5 milyar avroya çıktı.


Porsche'un satışlarının artmasında, en popüler aracı olan Cayenne modeline olan talebin etkili olduğu belirtiliyor.


ensonhaber

HYUNDAI GENESIS OTOMOBİLİ HAKKINDA


Yaz aylarında satışa sunulacak olan Genesis’e ilk ön siparişler Detroit Otomobil Fuarında, Amerika’dan alınmaya başlandı.

Arkadan itişli platforma, oldukça zengin bir donanıma ve üstün teknolojik özelliklere sahip olan Genesis, yüksek performanslı Hyundai araçları arasında yeni bir çağın ilk adımı olarak kabul ediliyor. Genesis’in segmentindeki rakiplerine göre birçok üstünlüğü bulunuyor.

Tasarım
Genesis; 5005 mm’lik uzunluğa, 1863 mm’lik genişliğe, 1490 mm’lik yüksekliğe ve tam 2935 mm’lik dingil mesafesine sahip olmasına rağmen spor bir sedan otomobil olarak tasarlandı. Yüksek performanslı motorları ve dinamik platformuna uygun olarak aracın iç ve dış tasarımı da bu yönde hazırlandı. Güçlü ve akıcı hatlara sahip olan araçta özellikle Xenon teknolojisine sahip yenilikçi ön far tasarımı, büyük radyatör ızgarası, estetikliği vurgulayan arka stoplar ve dinamik bel çizgisi ön plana çıkıyor.

Şu ana kadarki en gelişmiş Hyundai olan Genesis’in iç tasarımında da dış hatlardaki sportif çizgiler fazlasıyla hissediliyor. Dizaynı, kabin içi genişliği, kullanılan üstün teknolojisi ve sunduğu özelliklere kadar oldukça zengin olan Genesis, ait olduğu segmentte Avrupalı ve Asyalı rakiplerinden üstün olan donanım ve yüksek performansı daha uygun fiyatlarla sunacak. Genesis’in yüksek teknolojili sistemleri arasında Lexicon LOGIC 7 isimli, 12 kanallı dijital amfiye ve tam 17 hoparlöre sahip 500 Watt’lık gelişmiş ses sistemi (Genesis haricinde dünyada sadece Rolls-Royce Phantom modelinde sunuluyor), Bluetooth, telefon arayüzü, USB/iPod harici bağlantıları, 30 GB hafızalı ve 8 inç ekranlı navigasyon sistemi, AFLS ayarlanabilir ön far sistemi, geri vites seçildiğinde devreye giren arka kamera ve orta konsoldaki multi-media butonu gibi birçok özellik bulunuyor. Genesis’te ayrıca deri kaplı ön konsol ve kapı panelleri, ısıtmalı ve soğutmalı sürücü koltuğu, buğulanma önleyicili nem sensörü, yağmur sensörlü silecekler, ultraviyole ışınları yansıtmayan ve yazın sürekli serin kalan deri kaplı direksiyon simidi (segmentinde ilk), elektrikli açılıp kapanan arka gölgelik, elektronik park freni, kapıya yaklaşıldığnda otomatik açılan kilit sistemi ve motoru çalıştırıp susturmak için start/stop butonu sunuluyor.

Güvenlik
Hyundai’nin üstün teknolojisi ve güvenlik sistemlerine sahip olan Genesis’te dünya standartlarının üstünde aktif ve pasif güvenlik donanımları sunuluyor. Araçta kullanılan Elektronik Stabilite Kontrolü (ESC), ön ve arka yolcuları tamamıyla koruyan sekiz havayastığı, arkadan çarpmalarda yolcuları koruyan elektronik aktif koltuk başlıkları, ön ve arka tamponlara yerleştirilen 8 adet ultrasonik sensör, öndeki araç ile mesafesini otomatik olarak ayarlayabilen akıllı hız sabitleyici (SCC – Smart Cruise Control), Brake Assist ve EBD (Elektronik Fren Gücü Dağılımı) destekli ABS fren sistemi ve dört tekerlekte de disk frenler güvenliği en üst seviyeye çıkarıyor.

Performans
Genesis’te her türlü ihtiyaca cevap verebilen V8 ve V6 motor seçenekleri sunuluyor. Tau serisi olan V8 motor, 4627 cc’lik hacme ve SHIFTRONIC isimli manuel kullanıma imkan tanıyan ZF marka 6 kademeli otomatik şanzımana sahip. 6500 d/d’de 375 HP maksimum güç ve sadece 3500 d/d’de 441 Nm maksimum tork üreten bu motor, segmentindeki rakiplerine göre daha yüksek performansa sahip ve bu sayede 6 saniyenin altında 0’dan 100 km/s hıza çıkıyor.

Genesis’te iki adet CVVT (Continuously Variable Valve Timing – Sürekli Değişken Supap Zamanlaması) ve VIS (Variable Intake System – Değişken Emme Sistemi) teknolojisinin kullanıldığı Lambda serisi V6 motor seçeneği de bulunuyor. 3.3 litrelik hacme sahip olan motor, 6200 d/d’de 268 HP maksimum güce ve 4500 d/d’de 317 Nm maksimum torka sahip. Diğer V6 motor olan 3.8 litrelik ünite ise 6200 d/d’de 290 HP maksimum güç ve 4500 d/d’de 360 Nm maksimum tork üretiyor. Bu kadar yüksek güç ve torklarına rağmen üç motor da çevre dostu özelliklere sahip ve üçü de ULEV (Ultra Low Emission Vehicle – Ultra Düşük Emisyonlu Araç) sınıfında yer alıyor.

V6 motorlu Genesis’lerde Aisin marka 6 kademeli ve SHIFTRONIC özellikli otomatik şanzıman bulunuyor. Özenle ayarlanmış oranlara ve düzgün vites geçişlerine sahip olan bu şanzıman, overdrive özelliği sayesinde de uzun otoyol kullanımlarında sessiz ve konforlu bir sürüş imkanı sunuyor. Manuel kullanım istendiği taktirdeyse vites kolunu sağa itmek ve vitesleri büyütüp küçültmek mümkün oluyor.

Genesis’te, şu an otomotiv teknolojisinin ulaştığı en üst noktadaki gelişmiş süspansiyon sistemine yer veriliyor. Genesis’te ön ve arka tarafta kullanılan beş kollu sistem sayesinde hem konforlu hem de tüm tepkileri en iyi şekilde alabileceğiniz dinamik sürüş yakalanıyor. Ayrıca ASD isimli ayarlanabilir amortisörler sayesinde sürüş konforu ve yol tutuş artırılıyor ve Genesis’in büyük cüssesine rağmen daha dinamik bir araca dönüşmesi sağlanıyor.

Genesis’in ilk etapta Amerika, Kore ve Çin’de satışa sunulması, daha sonra da gelecek tepkiler doğrultusunda Avrupa’da yollara çıkması bekleniyor.


ensonhaber

GENERAL MOTORS SÜRÜCÜSÜZ OTOMOBİL TASARLAYACAK


General Motors, kendine kendine dahi park edebilen otomobillerin 10 yıl içinde satışa çıkabileceğini duyurdu.

General Motors (GM) Başkan Yardımcısı Larry Burns, GM’nin, yedek parça üreticilerinin, üniversite mühendislerinin ve diğer otomobil üreticilerinin, kısa ve uzun mesafeli yolculuklarda devrim yaratacak bir araç üzerinde çalışmakta olduklarını belirterek, “Bu bilim-kurgu değil” diye konuştu.

GM’nin sürücüsüz teknoloji donanımlı araçlarda pahalı olmayan bir bilgisayar çipi ve anten kullanmayı planladığını belirten Burns, bu teknolojinin en önemli kullanım alanınınsa otoyollar olacağını, ancak istendiğinde şehir içinde de sürücüsüz kullanıma geçme seçeneği olması gerektiğini kaydetti.

Burns, sürücüsüz otomobil teknolojisini 2015’e kadar test etmeyi amaçladıklarını, ilk araçlarınsa 2018’de yollara çıkabileceğini belirtti.

GM İcra Kurulu Başkanı Rick Wagoner da ABD’nin Las Vegas kentinde ün akşam başlayan Tüketici Elektroniği Fuarında yarın bu konuda bir konuşma yapacak.

Sürücüsüz otomobil teknolojisinin önünde teknik sorunlardan çok, yasalar, mahremiyet endişeleri, insanların otomobil tutkusu ve kontrolün ellerinden alınması gibi insani engeller bulunuyor.

Teknoloji uzmanları, sürücüsüz aracın hayata geçirilebilmesi için radar donanımlı hız kontrol sistemi, hareket sensörleri, şerit değiştirme uyarı cihazları, elektronik kontrol ve uydu donanımlı dijital harita gibi teknolojilerin uzun süre önce geliştirildiğine işaret ediyorlar.

ABD Savunma Bakanlığı’nın (Pentagon) geçen Kasım’da düzenlediği 100 km.lik sürücüsüz otomobil rallisini, altı ekip arasından kazanan ekibin başkan yardımcısı Stanford Üniversitesi Bilgisayar Bilimleri ve Elektrik Mühendisliği Profesörü Sebastian Thrun de, GM’nin hedefine teknik açıdan ulaşabileceğini, ancak birçok ülkedeki temel yasalardan ötürü sürücüsüz otomobili hayata geçirmenin daha uzun süre alacağını düşündüğünü belirtti.
ensonhaber