Sitemiz içerisinde üretilen son model otomobiller,otomobillerin özellikleri,tasarımı,otomobil fiyatları gibi otomobiller hakkında birçok bilgi bulabilirsiniz

9 Eylül 2008 Salı

SÜRÜCÜYÜ UYARAN VOLVO KAMYON HAKKINDA

Volvo kamyon, sürücülerin neden olduğu en yaygın kaza nedenleri yorgunluk ve dikkatin dağılmasına karşı destek sistemi geliştirdi.
Yol işaretlerine göre aracın seyrini izleyen bir kameranın kullanıldığı sistem sürüşün düzensiz olduğunun algılanması halinde, sesli sinyal ve metin mesajı ile sürücüyü uyarıyor ve ikaz ediyor. Şerit değiştirme sensörü, treylerli 6x2 kamyonlar için ESP gibi teknolojik destekler de yine kamyon sürücülerine yönelik sürüş güvenliğini artıran unsurlar arasında yer alıyor.

YENİ 4X4 SUZUKI GRAND VITARA

Suzuki, yenilenen Grand Vitara'yla 4x4 pazarındaki rekabette pazar payını artırmayı hedefliyor.
60 bin 650 YTL'den başlayan fiyatlarla satışa sunulan Grand Vitara artırılan ses yalıtımı, güçlendirilen camlar, yeni dizayn koltuklar, dijital klima, bilgi ekranı, ahşap kaplama gibi yenilikler sunuyor. Otomobilde 6 hava yastığı, ABS, 6'lı radyo-CD çalar, cruise kontrol, ön sis farları standart olarak yer alıyor.
zaman

DODGE JOURNEY YOLLARA ÇIKTI

Spor amaçlı bir aracın pratikliğini ve kapasitesini bir binek otomobilin verimliliği ile buluşturan Dodge Journey, 42 bin Euro'dan başlayan fiyatlarla yola çıktı.
Beş koltuk seçeneğinin yanı sıra, 5+2 koltuk konfigürasyonu da sunan aracın tümüyle yeni Getrag altı kademeli, çift debriyajlı otomatik şanzıman sistemi dikkat çekiyor. Dodge'un bilgi ve eğlenceye dayalı birçok yeni teknolojisini barındıran Journey'de ESP, Elektronik Devrilme Önleyici, 10 hava yastığı gibi güvenlik teknolojileri standart donanımda bulunuyor.

ÖZEL TASARIM PEUGEOT, 207 RC MODELİ

2 yılda 1 milyondan fazla 207 üreten Peugeot, 207 RC modeli üzerinde bir özel seri çalışması yaptı.
Adını Le Mans yarışlarından alan 207 RC Le Mans, sadece 2 bin adet üretilecek. Direksiyon simidi üzerinde özel şasi numaraları yer alan bu otomobillerden 50'si Türkiye'de 44,9 bin YTL fiyata satılacak. Üzerinde 1.6 litrelik 175 beygir güç üreten turbo motor bulunan otomobil 7.1 saniyede 0-100 km hızlanma sağlıyor.

UÇAN OTOMOBİL TRANSITION HAKKINDA

Otomobilinize binerken evinize doğru havalandığınız bilimkurgu filmleri gerçek oluyor. Uçan otomobiller 2009'dan itibaren piyasaya çıkıyor.
TERRAFUGIA tarafından tasarlanan Transition'un yolda giderken kanatlarının açılıp uçağa dönüşmesi 15 saniye sürüyor. 2 kişilik yolcu kapasitesine sahip olan araç bir depo benzinle 290 km. gidiyor. Tabi kullanıcıların araca 194 bin dolar ödemesi ve pilot sertifikasına sahip olmaları gerekiyor. Bir uçakla aynı kalkış ve iniş sistemine sahip olan Transition'ları kullanmak için en yakın havaalanına gitmeniz gerekiyor. Mesela İstanbul'dan Ankara'ya gidecekseniz önce uçan-otomobilinizle E5'ten havaalanına gitmeniz sonra oradan kalkış yapmanız gerekiyor. Ankara Esenboğa'ya inince de şehir trafiğine kanatlarınızı katlayıp devam edebiliyorsunuz.
(Tempo)

2009 MODEL OTOMOBİLLER YERLERİNİ ALDILAR

1 Ağustos itibarıyla başlayan yeni model yılı ile birlikte bayi ve plazalarda 2009 model otomobiller yerini aldı. Bazen birkaç küçük donanım eklemesinden bazen de sadece üretim yılı değişiminden ibaret olan yeni model yılı uygulaması, tüketiciler için fırsatlar sunuyor.



Zira bir bayide aynı anda hem 2008 hem de 2009 model araç bulunabiliyor. Bu durum özellikle pazarın inişli çıkışlı olduğu ve stok kontrolünün zorlaştığı dönemlerde daha çok görülüyor. Geride bıraktığımız 8 ayda yaşanan siyasi ve ekenomik gelişmeler pazarın esnekliğini artırsa da birçok marka yeni model yılına yüksek stoklarla girmemeyi başardı.

Aslına bakılırsa 2009 model bir araç bayide satılırken aynı aracın 2008 modelini almanın ciddi bir mahzuru yok; özellikle makyaj ya da ciddi donanım farkı ortaya çıkmamışsa. Ancak, tüketici psikolojik olarak yeni modele konsantre olduğundan içinde bulunulan yıla ait olsa da diğer modele 'eski' gözüyle bakıyor. Bir de ikinci el olarak satılırken trafiğe çıkış tarihine bakılmaksızın araçların model yılı üzerinden hesaplanmasının getirdiği dezavantaj söz konusu. Markaların 2008 model otomobilleri yıl sonuna kadar eritme zorunluluğu da eklenince ağustos ayıyla birlikte bayilerde iki farklı fiyatlı modeller ortaya çıkıyor.

Model yılı takıntısından uzak kalanlar için şu sıralar bayilerde önemli fiyat avantajları sunuluyor. Birçok marka internet sitesinde ve fiyat broşürlerinde 2009 model otomobilleri baz alıyor. Ancak bu elinde 2008 model otomobil olmadığı anlamına gelmiyor. Müşteri bayilerde avantajlı fiyat teklifleriyle karşılaşabiliyor. Bazı markalar ise her iki model yılına ait otomobillerin fiyatlarını yan yana tüketiciye sunuyor. Model yılı fiyat farkı da burada ortaya çıkıyor.

Volkswagen bu markalardan biri; modele göre değişmekle birlikte 2009 modelle 2008 arasındaki fiyat farklı yüzde 4 ile 7 arasında değişiyor. Bu fiyat farkı otomobil ikinci el olarak satılırken kaybedilecek rakamdan daha yüksek, yani ortada ciddi bir avantaj söz konusu. Ford Otosan bir yandan 2009 modelleri pazara sunarken bir yandan da 2008 model yılı araçlara 3 bin YTL'ye varan özel indirimler yapıyor. Opel'den Chevrolet'ye, Peugeot'dan Subaru'ya birçok marka elinde bulunan kısıtlı sayıdaki 2008 model otomobil için fiyat farkı uygulayarak cazibe oluşturmaya çalışıyor. Yine birçok markanın da fiyat deklare etmeksizin bayiye gelen müşteriyle birebir model yılı avantajı üzerinde pazarlık yaptığı ortaya çıkıyor. Model yılı uygulaması tüm dünyada geçerli bir uygulama; Türkiye gibi araç alırken ikinci el değerine çok önem verilen ülkelerde ise daha çok önem kazanıyor. Çünkü, ikinci el değerinin temelinde model yılı ilk planda yer alıyor. Oysa trafiğe çıkış tarihi, araçla gidilen yol vs. gibi kriterler daha belirleyici unsurlar haline geldi. Şu sıralar indirimlerde ilk planda tutulan 2008 model otomobilleri bir de bu gözle değerlendirmek gerekiyor. m.taslicali@zaman.com.tr

DİZEL SUBARU FORESTER OTOMOBİLİ

Simetrik dörtçeker ve yatay tasarımlı motor (boxer) gibi teknolojilerle öne çıkan Japon Subaru, nihayet modellerini dizel motorlarla tanıştırıyor. Tüketicilerin beklentilerine dayanamayarak birkaç ay önce üretmeye başladığı dünyanın ilk boxer dizelini şimdi Forester'la yola çıkaran marka, bu sayede SUV sınıfındaki satışlarını da artırmayı planlıyor.

Subaru bu yıl 3 bin araç satışı hedefliyor. 1997 yılında üretilmeye başlayan ve geçtiğimiz ilkbaharda tamamen yeni üçüncü nesil olarak yola çıkan Forester, Türkiye'de ekim ayı ortalarından itibaren pazara çıkacak. Slovenya ile Avusturya arasındaki yollarda uluslararası test sürüşleri yapılan dizel Forester (manuel şanzımanlı), benzinli otomatik şanzımanlı modelle yakın fiyata sahip olacak. Böylece müşteri aynı bedel karşılığında dizel motor ekonomisi ya da otomatik şanzıman konforundan birini seçebilecek.

Rakiplerine göre daha sessiz ve sarsıntısız çalışan, sağladığı güce karşılık yakıt ekonomisi sunan boxer dizel motor ilk olarak bu yıl içinde markanın Legacy ve Outback modelleriyle birlikte yola çıktı. Çevreci yönüyle öne çıkan bu motorla birlikte Forester, bir km'de 167 gram karbondioksit salınımına yol açarken 100 km'de ortalama 6,3 litre yakıt tüketimi sergiliyor. 150 beygir gücündeki Forester'ın sağladığı 350 Nm'lik tork değeri özellikle arazide daha kolay yol alabilmesini sağlıyor.

4,56 metre uzunluğu ve 1,67 metrelik yüksekliği ile yine önceki nesillerde olduğu otomobillere yakın kullanım özellikleri sergileyen yeni Forester, arttırılan iç oturma alanları ve modern kokpit dizaynıyla öne çıkıyor. Türkiye pazarına iki farklı donanımla getirilecek olan dizel Forester'da ABS fren sistemi, 8 havayastığı, otomatik klima, çekiş kontrol, yokuş destek ve VDC yani araç dinamiğini koruma sistemleri gibi zengin ekipmanlar yer alıyor.

8 aylık SUV satışları

Kia Sorento 1.652

Honda CR-V 1.596

Chevrolet Captiva 1.221

Suzuki G. Vitara 1081

Chery Tiggo 937

Kia Sportage 1017

Nissan Qashqai 829

Subaru Forester 852

Ssangyong Kyron 808

Land Rover Freelander 620

Hyundai Tucson 529

Daihatsu Terios 557

Dodge Nitro 433

Nissan X-Trail 424

Toyota RAV4 401

Kaynak: ODD