Sitemiz içerisinde üretilen son model otomobiller,otomobillerin özellikleri,tasarımı,otomobil fiyatları gibi otomobiller hakkında birçok bilgi bulabilirsiniz

16 Eylül 2008 Salı

YENİ MAZDA 6 TÜRKİYE'DE ÇOK KONUŞULACAK


SÜRÜŞ İZLENİMİ - Mazda’nın ilanlarında da sıkça kullandığı orta üst sınıf modeli, markanın adeta dönüşünün simgesi olmuş durumda. Heybetli görüntüsü, sportif karakteri de buna destek veriyor


Bir dönem Türkiye’de hayli popüler olan Mazda, bundan yaklaşık iki yıl önce sadece distribütör problemleriyle gündeme gelir olmuştu. Bunu, bir ölçüde çözümleyen ve kendi kurduğu şirketle ithalata başlayan Mazda, şimdilerde yazılı ve görsel medyada orta üst sınıf aracı Mazda 6’nın ilanlarıyla kendisini hatırlatmaya çalışıyor. Bu ayki konuklarımızdan biri de, işte bu ilanları sıkça gündeme gelen Mazda6 oldu.

Türkiye’de 626 adıyla satıldığı dönemde lüks olarak konumlandırılan Mazda6, piyasada lüks sınıfta pek çok alternatifin gündeme gelmesiyle birlikte artık ait olduğu sınıfta yani orta üst sınıfta yerini almış durumda. Dolayısıyla Mazda6‘ya bu gözle bakıldığında, aracın sınıf ölçütlerinde konfor, donanım ve performans sergilediği açıkça görülüyor.

Öncelikle fotoğraflarla yetinmeyenler için ufak bir tasarım özeti sunalım. Markanın son dönemdeki modellerine damgasını vuran “V” şeklindeki ön radyatör ızgarası, ön çamurlukların üzerinden geriye doğru doğru akacakmış hissi veren çekik farları, gülüyormuş hissi veren ön tampondaki havalandırma ızgarası, spor modeli RX-8’den tanıdık şişkin ön çamurluklar ilk bakışta göze çarpan unsurlar.

Akıcı ve hafif basık gibi duran, ancak iri cüsseli görünn yan profili, araca dinamik bir karakter katmak amacını taşıyor kuşkusuz. Aracın belki de en beğendiğim tasarım detaylarından biri (ilk önce ön çamurluklarını beğenmiştim) elbette arka bölümü. Nitekim LED teknolojili olan arka stop lambaları, arka tamponun altında yer alan çift egzost çıkışıyla hayli sportif ve çekici görünüyor bana göre. Bunun yanında seçilen alaşım jantlar da kesinlikle yakışmış durumda.

Sade ama karışık

Gelelim en önemli bölümlerden biri olan iç mekana. Orta üst sınıf olmakla birlikte dinamiklik iddiasına sahip bir otomobil olduğundan, Mazda6’nın iç mekanında dengeli davranılmaya çalışılmış.

Bunun sonucunda sportif ve deri kaplı koltuklara oturuyor, deri kaplı ama orta bölümü yine alüminyüm görünümlü malzemeyle “bezenmiş” direksiyonla araca yön veriyorsunuz. Sonuçta aracın orta konsolu ve ön göğüs olarak anılan dashboard da benzer öğeleri taşıyor. Orta konsoldaki müzik sistemi metal görünümlü malzemeyle çevriliyken, dashboard ahşap kaplamayla adeta ortadan ikiye bölünmüş.

Sesi ve kalitesi (Bose marka tabii) gayet mükemmel olan müzik sistemi, çifk bölgeli ayarlanabilir otomatik kliması, aracın iç mekandaki en beğendiğim unsurları arasında. Ancak kullanımı pek pratik olmayan ve gündüzleri görmekte bazen zorlukla karşılaşılabilen yol bilgisayarı, çok büyük ve orta konsolda yer alan koltuk ısıtma düğmeleri için pek aynı şeyleri söyleyemiyorum. Ayrıca iki düğmenin eksikliğini çok hissettim: İlki bagaj kapağını içeriden açmak, diğeri de kapıları kilitlemek için.

Bununla birlikte aracın ön koltukları gerçekten vücudu çok iyi kavrarken, özellikle arka bölümdeki diz mesafesi hayli başarılı. En azından oturanlar öyle söylüyor. Elbette aracın ses yalıtımı da aracın başarılı yönlerinden. Zira rüzgar sesi diye bir şey duymak zor. Malzeme kalitesi ise plastik unsurların ses yapmamasını sağlıyor.

Gerçekten sportif mi?

İlk etapta bu soruyu, aracın kontağını çevirdiğimde kendime sordum. Çift egzost çıkışına rağmen motorun sessiz çalışıyor oluşu, öncelikle hevesimi biraz kursakta bıraktı.

Aracın kaputunun altında dört silindirli ve 147 HP gücünde bir motor yer alıyor. Bu sessiz motor, test aracımızda kısa oranlı altı ileri şanzımanla çıktı. Viteslerin kısa aralıklı olması, elbette aracın hızlanmasında etkin olmuş. Ancak alt devirlerde bir miktar durgun olduğunu söylemeden geçemeyeceğim. Şayet aracı 3000-3500 devir aralığında kullanırsanız sorun yok, ancak ara hızlanmalarda toparlanırken biraz mola veriyor.

Elbette aracın motor-vites kutusu eşleştirmesinin en büyük amacı performansın yanı sıra biraz da tüketim kaygıları. Bu şartlar alıtnda araç, karışık kullanımda 100 km’de ortalama 9.5 lt tüketti. Rakam ilk başta biraz yüksek gibi görünse de, aslında pek de öyle sayılmaz. Yani kısa oranlı vites kutusu, bu dört silindirli motorla hiç de müsrif değil. Bununla birlikte sanki biraz daha tork olsa iyi olurdu gibi geliyor.

Mazda6’nın sert karakterli amortisörleri, aracın konforunu çok da olumsuz yönde etkilemezken, yol tutuş konusunda özellikle de virajlarda hayli iyi olduğunu belirtmeliyim. DSC yani Dinamik Denge Kontrolü (ESP’nin ta kendisi aslında) sistemi de buna elbette yardımcı oluyor, ama onsuz da aracın çizgisini bulmada çok zorlanmadığını söylemek gerek. Güvenlik açısından frenlerinin de herhangi bir eksiği olmadığı kanıtlandı…

Sonuca gelirsek, Mazda6 görüntüsüyle ilgi çekmeyi başaran bir otomobil. Nitekim agresif ve şık. 57 bin YTL’den başlayan fiyatlara sahip aracın, dizel motor alternatifinin gelmesi ona daha çok yarayacaktır, buna eminim. Gerçekten de Mazda’ya dönüş yapmak için yeni “6” hayli uygun bir seçenek.



NELERİ VAR?

-----------

Mazda6 2.0

ABS ve EBD, DSC, Çekiş Kontrol Sistemi (TCS), 6 hava yastığı, çift bölgeli otomatik klima, Bose radyo/CD çalar, elektrik kumandalı camlar, elektrikli katlanabilir yan aynalar, deri koltuklar, ısıtmalı ön koltuklar, yol bilgisayarı, çok fonksiyonlu deri kaplı direksiyon simidi, sunroof, hız sabitleyici ve diğerleri...

YENİ BMW MODELİ 3 SERİSİ YAKINDA SATIŞA SUNULACAK


Bavyeralı üretici BMW’nin en popüler modeli 3 Serisi, makyajlanan yeni yüzüyle eylül ayının sonlarına doğru Türkiye’de satışa sunulacak.


Dışındaki küçük farklılıklar dışında en büyük yenilikleri görünmeyen kalemlerde yaşayan 3 Serisi, eskisine göre artırılan sürüş dinamikleri ve artan motor seçenekleriyle iddialı.
Yeni 3 Serisi’nin ön bölümünde tampon, farlar ve motor kaputunda küçük değişimler yaşanırken, arkasında daha farklı stop lambaları ve tampon ilk dikkati çeken unsurlardan. Aracın genişliğinde bir miktar artış yaşanırken, iç mekânda daha kaliteli yeni materyaller, geliştirilmiş eşya gözleri, kapı içi döşemeleri ve krom çerçeveli göstergeler dikkat çekiyor. Bununla birlikte müzik sistemi, telefon, navigasyon gibi sistemlere tek bir noktadan kumanda etmeyi sağlayan iDrive ünitesi de yenilenerek, kullanımı daha kolay hale getirilmiş.

Geniş motor seçenekleri
Yeni 3 Serisi’ne eklenen yeni motorlarla birlikte çeşitlilik hayli artmış. Nitekim yeni geliştirilen 330d’deki 6 silindirli 245 HP’lik motor dikkat çekerken, bunun yanında güçleri 143 HP ile 286HP arasında değişen dört dizel motor daha bulunuyor. Benzinli motorlarsa 143 HP (318i) ile 406 HP (335i) arasında değişen güçlere sahip ve beş farklı seçenekten oluşuyor.
Motor seçeneklerinde BMW’nin yeni çevreci stratejisi olan “EfficientDynamics” adı yapılan geliştirmelerle, yüzde 7’ye varan oranlarda yakıt tasarrufu ve daha az karbondioksit salımı sağlanmış.
“Fren Enerjisi Geri Kazanımı” sistemi, “Otomatik Başlat/Durdur” sistemi, “Vites Değiştirme Noktası” göstergesi, yardımcı birimlerin ihtiyaca bağlı olarak devreye alınması ve Otomatik Hava Alma Kapakları gibi sistemler, bu amacı gerçekleştirmeyi sağlayan unsurlar arasında.

YENİ RENAULT MEGANE HATCHBACK HAKKINDA


Renault, özellikle Avrupa'da popüler olan orta sınıf hatchback modeller arasında bir dönem hayli başarılı sonuçlar aldığı Megane'ın tamamen yeni versiyonunu Paris'te tanıtmaya hazırlanıyor


Renault, özellikle Avrupa'da popüler olan orta sınıf hatchback modeller arasında bir dönem hayli başarılı sonuçlar aldığı Megane'ın tamamen yeni versiyonunu Paris'te tanıtmaya hazırlanıyor. Bambaşka bir kişiliğe bürünen ve pek çok teknolojik donanımı barındıran yeni Megane Hatchback'in, Kasım ayından itibaren Avrupa'da satışa çıkması planlanıyor.

Markanın Laguna ile başlattığı yeni tasarım diline uygun bir ön görünüme sahip yeni Megane, eskisine göre daha yuvarlak hatlı bir otomobil. Kimilerine göre eleştiri konusu olan arka bölümüyse eskisinden çok daha farklı bir tasarımla şekillenmiş. Daha saldırgan ve sporcu bir kişiliğe bürünen yeni Megane'ın içindeyse dijital kilometre saati, benzin ve hararet göstergesi gibi ilginç unsurlar dikkat çekiyor.

Fransa ve İspanya'da üretilecek Megane HB'de ilk etapta 1.6 lt (110 HP), 2.0 lt (140 HP) ve 1.4 lt 180 HP turbo benzinli motorların yanı sıra 1.5 lt dCi 85 HP, 90 HP, 105 HP ve 110 HP'lik dizeller olacak. Bunlara yenileri de katılacak. Yeni Megane'da elektronik park freni, sürücü araçtan uzaklaştığında kapıları otomatik olarak kilitleyen eller serbest anahtar ve motor çalıştırma kartı, özel tasarımlı yepyeni bir müzik sistemi, çift bölgeli otomatik klima gibi unsurlara da sahip olacak.
milliyet

YENİ CITROEN C3 PICASSO OTOMOBİLİ HAKKINDA


İlginç tasarımlara ve birçok yeniliklere imza atma alışkanlıklarını sürdüren Ünlü Fransız otomobil markası Citroen, yakıt tasarrufu konusunda ünlü modeli C3'e Picasso modeliyle yepyepi bir hava kattı.


İşte yeni Citroen C3 Picasso

Citroen, özellikle çocuklu genç aileleri hedefleyen C3 Picasso dikkat çekici tasarımı ve düşük yakıt tüketimi ile pazardaki düşüşe karşı yılda 110 bin adetlik satış rakamını hedefliyor.

C3 Picasso'da ikisi dizel olmak üzere toplam dört farklı motor seçeneği bulunuyor. 1.4-litre 95HP ve1.6-litre 120HP iki benzinli, 1.6 HDi 90HP ve1.6 HDi 110HP motor yelpazesine sahip olan araç arka zeminde özel bir yükleme alanı sunuyor.

Sınıfında Opel Meriva, Nissan Note, Ford Fusion ve Renault Modus'a önemli bir rakip olacağı tahmin edilen Yeni C3 Picasso, Citroen'in Slovakya'daki fabrikalarında üretilecek.
Zaman İnternet

MERCEDES C250 CDI BLUE EFFICIENCY


Mercedes yeni turbo dizel motorunu ilk kez C250 CDI Blue Efficiency, ile tanıtacak. Güçlü ve hızlı olduğu kadar son derece ekonomik olan otomobile sadece 5 bin kişi sahip olabilecek.

Multimedya
Mercedes'ten çok özel C 250

Paris Motor Show 2008'de görücüye çıkacak yeni C250 CDI Blue Efficiency için Daimler'in İstanbul doğumlu CEO'su Dr. Dieter Zetsche şunları söylüyor: "C 250 CDI Blue Efficiency Prime Edition yeni motoruyla sınıfında performans, çevre koruma ve sürüş keyfinde yeni standartlar getiriyor."

4 silindirli 2.2 lt dizel motoru 204 HP güç ve 500 Nm tork üreten C250 CDI Blue Efficiency, 6 ileri manuel bir şanzıman ile 0-100 km/s hızlanmasını 7 saniyede alırken maksimum 250 km/s. son sürate erişirken ortalama yakıt tüketimi ise 100 km'de sadece 5.2 litre.

Otomobil, yakıt tüketimini azaltmak için gerektiğinde vites değişikliği için uyarıyor ve anlık yakıt tüketimini gösteriyor.

Son derece düşük (138 g/km) emisyon değerine de sahip olan bu motor, 1 Eylül 2009'da yürürlüğe girecek ve 1 Ocak 2014'e kadar geçerli olacak olan Euro 5 adlı atık gaz normlarına da uyuyor.

Almanya fiyatı 40.000 Euro olan Blue Efficiency, sınırlı sayıda sadece 5 bin adet üretilecek. Bu özel model volkanik kaya siyahı, paladyum gümüşü, iridyum gümüşü ve özel elmas tonunda metalik beyaz olmak dört renk seçeneğine sahip olacak.

FORD'UN İLK SUV MODELİ FORD LOSIS X


Kendi kıtasında irice tasarımlı cipleri bulunan Ford, Avrupa kıtası için geliştirdiği ilk SUV (sportif amaçlı araç) modelini birkaç ay önce yola çıkardı. Fuarlarda Iosis X adıyla sergilenen, Türk tasarımcı Murat Güler imzalı konsept üzerine geliştirilen Kuga, yeni nesil crossover (şehirli cip) modelleri arasında yerini alıyor. Kuga, Türkiye'de dizel motor ve manuel şanzımanla yola çıkıyor.

Ön tasarımda markanın kinetik dizayn adını verdiği çizgiye sahip otomobil, geriye doğru akıp giden farları, ters trapezoid adı verilen ızgara dizaynı ve kabarık hatlarıyla modern bir çizgiyle yola çıkıyor. 4.44 metrelik uzunluğu ile aracın kompakt sınıftaki modelleri biraz aşan bir boyuta sahip olduğu görülüyor. Dış görünümde Kuga, çamurluk altlarındaki metal kaplamalar, tavan rayları gibi detaylarla birlikte araziye bakan yönünü gösteriyor. Sadece cam alanı açılabilen çift kapaklı bagaj alanı, bu sınıf bir araç için pratik bir çözüm sunuyor.

İç mekanda Kuga, yumuşak malzeme kullanılan kokpiti ile kalite hissini güçlendirirken, metalik görünümün öne çıktığı orta konsol dizaynıyla yenilikçi çizgisini öne çıkarıyor. Deri koltuklar, dijital klima, özel müzik sistemi, panaromik cam tavan, anahtarsız çalıştırma butonu, 230 voltluk elektrik soketi gibi donanımlarla zengin duran otomobil yüksek oturma pozisyonuna sahip koltuklarla hedeflediği müşteri kitlesine hitap ediyor.

Ford'un ilk nesil Focus'la başlayan yol tutuş karakteri yüksek yapılı Kuga'da da kendini gösteriyor. Otomobil ABS, ESP, çekiş kontrol ve devrilme önleyici sistemleri içine alan akıllı güvenlik sistemi ile öne çıkıyor. Haldex markalı akıllı dört çeker sistemini kullanan Kuga, 6 ileri manuel şanzımanla satın alınabiliyor.

2 litrelik 136 beygir güç üreten dizel motorla birlikte Kuga, 0'dan 100 km/saat hıza 10,5 saniyede ulaşıyor. Aracın 100 km'de tükettiği ortalama motorin miktarı ise 6,4 litre. Titanium donanımla yola çıkan Kuga'nın fiyatı ise 76 bin YTL'den başlıyor.

YENİ MODEL LANCIA DELTA SATIŞA SUNULDU


İtalyan Lancia'nın yeni modeli Delta, 24 bin Euro'dan başlayan anahtar teslim satış fiyatıyla Türkiye'de satışa sunuldu. Delta, ikisi turbo dizel olmak üzere güçleri 120 ile 190 beygir gücü arasında değişen dört farklı motor seçeneğiyle ithal ediliyor.

Sofistike tasarımlı otomobiller içinde farklı bir yere sahip Delta, ön ve arka LED farları, 16 inçlik alaşımlı jantları ile dikkat çekiyor. 4.5 m uzunluğa, 1.8 m genişliğe ve 1.5 m yüksekliğe sahip Delta, Euro NCAP çarpışma testlerinde 5 yıldıza ulaştı.

HYUNDAI i10'LAR HAKKINDA


Hyundai'nin "dünya çapında en iyi küçük segment otomobili hazırlama" felsefesiyle Hindistan Fabrikası'nda ürettiği yepyeni modeli i10 dünya turuna başladı. 10 Eylül 2008'de Hindistan'ın başkenti Delhi'den yola çıkan iki adet Hyundai i10, Avrupa ayağının başlangıcını yapacağı İstanbul'a ulaştı ve hiç vakit kaybetmeden son durak olan Paris Otomobil Fuarı'na doğru yola koyuldu.

Şehir hayatının vaz geçilmez otomobillerinden biri olmayı hedefleyen Hyundai i10, bu sefer de şehirler ve kıtalar arası yolculuğa çıktı. Şirin ve çekici tasarımıyla, ekonomikliğiyle, konforuyla ve pratikliğiyle A-Segmenti'ne yepyeni bir soluk getiren i10'un üstün güvenilirliği, yüksek performansı, düşük yakıt ekonomisi ve küçük boyutlarına rağmen rahat bir sürüş imkanı sunan konforu, bu yolculuk sayesinde bir kez daha ispatlanmış olacak.

Hyundai'nin "i Drive to Paris" ismini verdiği bu uzun yolculukta Avrupa ayağının startı, Hyundai Assan Başkanı Kwang-Heum Um'un, Hyundai Assan yetkililerinin, çalışanlarının, bayilerinin ve Hyundai Motor Hindistan yetkililerinin katılımıyla düzenlenen aktiviteyle 12 Eylül 2008 tarihinde İstanbul'dan verildi. Anadolu yakasında bulunan Hyundai Merkez Binası'ndan çıkan araçlar, Boğaz Köprüsü üstünden Avrupa yakasına geçti. Hyundai i10'lar, Türkiye'den sonra aralarında Yunanistan, İtalya, İsviçre ve Almanya gibi ülkelerin de bulunduğu toplam 10 ülkeden geçecek ve 10 bin milden (yaklaşık 16 bin kilometreden) fazla yol kat ederek Paris'e ulaşacak. Hyundai i10'lar, elde ettiği bu başarının gururunu da, 4-19 Ekim 2008 tarihleri arasında gerçekleştirilecek Paris Otomobil Fuarı'ndaki Hyundai standında ziyaretçilerle paylaşacak. i10'ların Paris yolculuğunda Mobis, Shell Helix, Bridgestone ve Mando gibi Hyundai'nin global ortakları da sürüşe destek verecek.

Hyundai'nin A-Segmenti'ndeki önemli kozu olan i10, Türkiye'ye 1.1 litre hacmindeki 4 silindirli motorla ithal ediliyor. Silindir başına 3 supap teknolojisine sahip bu motor, 5500 d/d'de 66 PS maksimum güce ve 2800 d/d'de 10,1 kgm (99 Nm) maksimum torka sahip. Hyundai i10, her türlü kullanıma cevap verebilmesi amacıyla Türkiye'de 5 ileri manuel ve 4 kademeli otomatik şanzımanla satılıyor. 100 km'de ortalama 5 litre gibi oldukça düşük yakıt tüketimine ve 151 km/s'lik maksimum hıza sahip olan Hyundai i10, Team ve Select olmak üzere iki farklı donanım seçeneğiyle satılıyor. Hyundai i10'ların Türkiye fiyatları 21 bin 500 ile 25 bin 400 YTL arasında değişiyor.

YENİ DÖRT KAPILI SEDAN PORSCHE


Ünlü spor otomobil üreticisi Porsche, dört kapılı sedan modeli Panamera'nın ilk görüntülerini yayınladı.


İşte yepyeni sedan Porsche

Dört kapılı dört koltuklu olarak tasarlanan yeni Porsche, sedan görünümüyle konforu ve güvenliği ile hem ailelere hitap ediyor hem de spor bir aracın verdiği heyecanı bir arada sunuyor.

Porsche, Panamera'nın motorunu alışıla gelmişin aksine ön kaputun altına yerleştirmiş. Ancak Porsche arkadan itişten her zamanki gibi taviz vermemiş.

Gerçek bir sporcu ve günlük kullanıma uygun olacak şekilde geliştirilen Panamera'nın 3 farklı motor seçeneği bulunuyor. Yeni Panamera Sedan'ın ilk olarak V8 turbo motor ve onu müteakiben daha küçük V6 motorlu versiyonu yola çıkacak. 2010 yılında Panamera'nın hibrid versiyonunu da piyasaya sürülecek.

Sadece ön kısmının fotoğraflarının yayınlandığı ve ön kapının bitişine kadar Porsche'nin efsanevi modeli 911'e benzeyen Panamera, arka kapıdan itibaren sedan görünümünde.

Lansmanı 2009 Cenevre Fuarı'nda yapılacak olan yeni Porsche'un yurt dışında 75,000 ile 115,000 dolar arasındaki fiyatlarla satışa sunulması bekleniyor.
Zaman İnternet