Sitemiz içerisinde üretilen son model otomobiller,otomobillerin özellikleri,tasarımı,otomobil fiyatları gibi otomobiller hakkında birçok bilgi bulabilirsiniz

4 Mart 2008 Salı

TÜRK TASARIMI CORVETTE Z03 BÜYÜK İLGİ GÖRÜYOR

Otomotiv dünyasının yeni Murat Günak'ı Uğur Şahin, Corvette için Z03'ü tasarladı.
Ferrari Dino konseptiyle büyük ses getiren 23 yaşındaki Türk Uğur Şahin, otomotiv sektörünün duayen tasarımcılarından Murat Günak olma yolunda ilerliyor. Şahin, bu kez de yeni tasarladığı Corvette Z03’le büyük ilgi görüyor.

Z06'YI YENİDEN İNŞA ETTİ
Hollanda’da yaşayan Şahin çizgileriyle Amerikan spor otomobili ikonu Corvette Z06 modeline yepyeni bir hava kattı. Çalışmalarına kurduğu UgurSahinDesign stüdyosuyla devam eden genç tasarımcı, Z06’yı yeni bir karbon fiber gövdeyle baştan aşağı inşa etti. Z03 adı verilen konsept araç, Uğur Şahin Design stüdyosunun da ilk ürünü unvanına sahip. Sıradışı aracın 750 beygir güç üreten motorla donatılması ve bu yıl sonuna doğru satılması bekleniyor.


SADECE 100 ADET ÜRETİLECEK
Yeni konseptiyle ilgili görüştüğümüz Şahin, “Aracın teknik özellikleri Chevrolet tarafından üretilen Corvette Z06’yla aynı. Biz ise tasarımı ve görünümü tamamen değiştirip, motoru daha güçlü hale getiriyoruz. Z03’ten 100 adet üretilmesi sözkonusu. Bunun nedeni ise tasarımın ve aracın otomotiv dünyasında özel bir yer tutmasını istememiz. Dünyada sadece 100 tane olması, binlercesinden çok daha özel bir durum yarattığı için satış fiyatını yüksek tutma imkanımız oluyor” dedi.


Yeni projeler üzerinde çalıştığını söyleyen Uğur Şahin, şunları kaydetti:
“Bunlardan biri çok güçlü motora sahip V12 Spurecharged spor otomobil projesi. Kanada’dan aldığımız projenin iç ve dış tasarımı üzerinde çalışıyoruz. Önümüzdeki yaz sonuna doğru prototipi üretilerek tanıtılması planlanıyor.”

ensonhaber


İŞTE SİZLERE UCUZ SIFIR ARABALAR

Hem ucuz hem de sıfır olsun diyenlere 20 bin YTL'nin altında 8 farklı araç seçeneği...
Otomobiller pahalı mıdır? Bu sorunun cevabı hayır olmalı. Auto motor&sport dergisi şu an piyasadaki en uygun fiyatlı otomobiller arasından seçtiği 8 modeli bir araya getirdi ve sonuçta iyi bir otomobilin her zaman pahalı olmadığı gerçeğine ulaştı...

Son zamanlarda küçük büyük bütün kentlerin en çok uğranan yerleri "Herşey 1 YTL" çıkartmalarıyla camlarını süsleyen dükkanlar. Çoğunlukla Uzak Doğu kaynaklı ucuz, ama kalitesiz malların satıldığı bu tip dükkanlar, insanların alışveriş isteğinin en rahat törpülenebildiği yerler.

Benzer bir durum otomobil pazarı için de geçerli. Henüz Çin malı otomobiller tam olarak pazara giriş yapmasa da, Mermerler Otomotiv tarafından pazarlanacak olan Chery için fiyat listesi açıklandı.

Kompakt sınıf ortalamalarına yakın boyutlara ve 1,6 litrelik motora
91 sahip olacağı açıklanan Alia isimli model, 19 bin 950 YTL karşılığında müşteri bekliyor. Peki 20 bin YTL'nin altındaki fiyata, otomobil gibi hayati öneme sahip bir ürünü güvenerek satın almak mümkün mü?

Bu sorunu cevabını bulmak için, piyasanın en uygun fiyatlı otomobillerinden 8 tanesini Autodrom'da bir araya getirdik. Fakat, ne yazık ki bu otomobillerin içerisinde Chery Alia yoktu.

Mermerler Otomotiv, şimdilik bir test otomobillerinin olmadığını açıkladı. Chery'nin yokluğunda, Dacia Logan, Tata Indigo, Lada Kalina Hatchback ve Sedan, Proton Savvy, Fiat Albea ve Palio ve sürpriz konuk olarak da makyaj sonrasında baz modeli 19 bin 990 YTL'ye satılmaya başlanan Nissan Micra, 20 bin YTL'den ucuza ne kadar otomobil alınabileceğini göstermek için meydana çıktı.

FIAT PALIO SOLE
Fiat'ın "Dünya Otomobili" olarak tanıttığı 148 projesinin ürünü olan Palio, uzun yıllardır istikrarlı bir satış temposuna sahip. Uzun yaşamı boyunca tek marka şampiyonasından ralli zaferlerine kadar uzanan bir dizi motorsporları başarısına da imza atan Palio, uygun fiyata ne kadar iyi bir otomobil sunulabileceğini kanıtlıyor.

Gerçekten de Palio'nun iç mekanında kullanımı zor kumanda bulunmuyor. Fakat sunduğu konfora karşılık fren ve gaz hareketlerine çok fazla tepki veren süspansiyon sistemi rahatsızlık yaratıyor. Albea'yla ortak kokpit, kullanışlı ve yeterli kalitede. Palio 280 litrelik bagajıyla hatchback rakiplerinin önünde. koltuk standart sunuluyor.

NISSAN MICRA
Karşılaştırmanın sürpriz modeli burada bulunmasını, Nissan'ın makyaj operasyonundan sonra başlattığı saldırgan fiyat politikasına borçlu. 1,2 litrelik 68 HP güce sahip benzinli motor ve 3 kapılı karoserle elde edilen bu fiyat seviyesi, ortaya 20 bin YTL'nin altında fiyatla alınabilecek en iyi otomobili çıkartıyor.

Tamam Micra'nın 3 kapılı karoseri ne kullanışlı ne de geniş yaşam alanları sunuyor, ama gerek iç mekan kalitesi gerekse de sürüş güvenliği en iyi otomobil olduğu su götürmez bir gerçek.

PROTON SAVVY
Aslında karşılaştırmanın en umut vaat eden modellerinden biri Savvy'ydi. Lotus imzalı yürüyen aksamı ve farklı tasarımı, Savvy'nin rakipleri arasından sıyrılmasını sağlayabilirdi. Fakat yol tutuş konusunda Micra'ya yaklaşamaması, buna karşılık karşılaştırmanın en sert süspansiyon sistemine sahip olarak düşük konfor sunması onun için pek iyi olmadı.

Motorun yüksek gürültüsü, dar yaşam alanları, düşük malzeme ve işçilik kalitesi gibi unsurlar da Savvy'nin diğer zayıf noktalarını oluşturuyor.


LADA KALINA HATCHBACK
90'ların başında Lada için her şey çok daha iyiydi. Samara, Türkiye'de çok sevilmişti ve müşteriler otomobillerine ancak aylar sonrasına verilen sırayı bekleyerek ulaşabiliyordu. Bugünse durum pek öyle değil.

Sunulmayan ABS göz ardı edilecek olursa otomobil yaşamı için yeterli sayılabilecek donanım listesini, gerçekten uygun fiyata sunabilmesine karşın, Lada Kalina hala 90'ların ortasında yaşayan bir model. Sürüş hisleri, iç mekan özellikleri ve tasarımı, yani neredeyse her şeyiyle bu Rus, günümüze pek uygun değil.

LADA KALINA SEDAN
Hatchback kardeşinin bütün güçlü ve zayıf özelliklerine sahip olan Kalina Sedan'ın en büyük silahı 400 litrelik bagaj hacmi olabilir. Bunun dışında 1,6 litrelik 8 supaplı motordan elde edilen 80 HP güç ve 122 Nm'lik tork verileri, zaten fazla söze gerek bırakmıyor.

Teste konuk olan sedan karoserli Kalina'ın gövde kiti ve standart versiyondan farklı far ve stoplarla donatılmış olması, bu fiyat sınıfında bile modifiye meraklılarını doyuracak seçeneklerin sunulduğunu gösteriyor.

FIAT ALBEA SOLE
Satış rekortmeni Renault Symbol ile girdiği yarışta bir türlü öne geçemeyen Albea için Fiat, çareyi yeni bir donanım seviyesi sunmakta buldu. Aslında baz versiyon siyah tamponlar ve oldukça zayıf bir donanımla geliyor, ama kesenin ağzını biraz açanlar, ABS, çift havayastığı, MP3 de çalabilen müzik sistemi ve klima gibi donanımlarla birlikte, geniş, kullanışlı, yeterli malzeme ve işçilik kalitesi sunan iç mekana da sahip bir otomobil elde edebiliyor.

Albea'nın 515 litrelik bagajı sınıfının en genişi olmasıyla dikkat çekiyor.

DACIA LOGAN
Gerçekten uygun baz fiyata karşılık benzersiz zayıflıkta bir donanım. Aslında Logan'ın çok çekici fiyatı, birkaç işe yarar donanım alındığında bile 20 bin YTL'nin üzerine çıkmıyor. Buna karşılık bu Romen, Renault Clio III altyapısını, Renault motorlarını ve yürüyen aksamını sunarak güvenilirlik sınavından yüksek not alabiliyor.

Bunlara bir de geniş yaşam alanları ve 500 litrelik bagajı eklendiğinde, Logan daha da çekici hale geliyor. Logan'ın en zayıf yönleri, ayrıntılardaki tutum çabaları ve sürüşünün gerçekten zevksiz olması.

TATA INDIGO
Son zamanlarda adı Jaguar ve Land Rover'ın satış haberlerinde duyulan Hint Tata, anavatanının düşük işçilik maliyetleri sayesinde büyük avantaja sahip. Aslında küçük sınıf sedan pazarının ortalamasına yakın boyutlarıyla, hiç de küçümsenmeyecek yaşam ve bagaj alanı sunabilmesi, Indigo'nun tercih şansını artırabilirdi.

Fakat kokpitte kullanılan düşük kaliteli malzemeler ve bir hayli yol alınması gereken işçilik gibi, sürüş güvenliğinin düşüklüğü de Tata'nın tercihi sırasında çok ciddi düşünülmesi gerektiğini ortaya çıkartıyor.

Bugün

TATA INDIGO SEDAN OTOMOBİLİ HAKKINDA

TATA INDIGO
Son zamanlarda adı Jaguar ve Land Rover'ın satış haberlerinde duyulan Hint Tata, anavatanının düşük işçilik maliyetleri sayesinde büyük avantaja sahip. Aslında küçük sınıf sedan pazarının ortalamasına yakın boyutlarıyla, hiç de küçümsenmeyecek yaşam ve bagaj alanı sunabilmesi, Indigo'nun tercih şansını artırabilirdi.

Fakat kokpitte kullanılan düşük kaliteli malzemeler ve bir hayli yol alınması gereken işçilik gibi, sürüş güvenliğinin düşüklüğü de Tata'nın tercihi sırasında çok ciddi düşünülmesi gerektiğini ortaya çıkartıyor.

Bugün

DACIA LOGAN OTOMOBİLİ HAKKINDA

DACIA LOGAN
Gerçekten uygun baz fiyata karşılık benzersiz zayıflıkta bir donanım. Aslında Logan'ın çok çekici fiyatı, birkaç işe yarar donanım alındığında bile 20 bin YTL'nin üzerine çıkmıyor. Buna karşılık bu Romen, Renault Clio III altyapısını, Renault motorlarını ve yürüyen aksamını sunarak güvenilirlik sınavından yüksek not alabiliyor.

Bunlara bir de geniş yaşam alanları ve 500 litrelik bagajı eklendiğinde, Logan daha da çekici hale geliyor. Logan'ın en zayıf yönleri, ayrıntılardaki tutum çabaları ve sürüşünün gerçekten zevksiz olması.
ensonhaber

FIAT ALBEA SOLE OTOMOBİLİ HAKKINDA

FIAT ALBEA SOLE
Satış rekortmeni Renault Symbol ile girdiği yarışta bir türlü öne geçemeyen Albea için Fiat, çareyi yeni bir donanım seviyesi sunmakta buldu. Aslında baz versiyon siyah tamponlar ve oldukça zayıf bir donanımla geliyor, ama kesenin ağzını biraz açanlar, ABS, çift havayastığı, MP3 de çalabilen müzik sistemi ve klima gibi donanımlarla birlikte, geniş, kullanışlı, yeterli malzeme ve işçilik kalitesi sunan iç mekana da sahip bir otomobil elde edebiliyor.

Albea'nın 515 litrelik bagajı sınıfının en genişi olmasıyla dikkat çekiyor.

ensonhaber

LADA KALINA SEDAN

LADA KALINA SEDAN
Hatchback kardeşinin bütün güçlü ve zayıf özelliklerine sahip olan Kalina Sedan'ın en büyük silahı 400 litrelik bagaj hacmi olabilir. Bunun dışında 1,6 litrelik 8 supaplı motordan elde edilen 80 HP güç ve 122 Nm'lik tork verileri, zaten fazla söze gerek bırakmıyor.

Teste konuk olan sedan karoserli Kalina'ın gövde kiti ve standart versiyondan farklı far ve stoplarla donatılmış olması, bu fiyat sınıfında bile modifiye meraklılarını doyuracak seçeneklerin sunulduğunu gösteriyor.

ensonhaber

LADA KALINA HATCHBACK OTOMOBİLİ HAKKINDA

LADA KALINA HATCHBACK
90'ların başında Lada için her şey çok daha iyiydi. Samara, Türkiye'de çok sevilmişti ve müşteriler otomobillerine ancak aylar sonrasına verilen sırayı bekleyerek ulaşabiliyordu. Bugünse durum pek öyle değil.

Sunulmayan ABS göz ardı edilecek olursa otomobil yaşamı için yeterli sayılabilecek donanım listesini, gerçekten uygun fiyata sunabilmesine karşın, Lada Kalina hala 90'ların ortasında yaşayan bir model. Sürüş hisleri, iç mekan özellikleri ve tasarımı, yani neredeyse her şeyiyle bu Rus, günümüze pek uygun değil.

ensonhaber

PROTON SAVVY OTOMOBİLİ HAKKINDA

PROTON SAVVY
Aslında karşılaştırmanın en umut vaat eden modellerinden biri Savvy'ydi. Lotus imzalı yürüyen aksamı ve farklı tasarımı, Savvy'nin rakipleri arasından sıyrılmasını sağlayabilirdi. Fakat yol tutuş konusunda Micra'ya yaklaşamaması, buna karşılık karşılaştırmanın en sert süspansiyon sistemine sahip olarak düşük konfor sunması onun için pek iyi olmadı.

Motorun yüksek gürültüsü, dar yaşam alanları, düşük malzeme ve işçilik kalitesi gibi unsurlar da Savvy'nin diğer zayıf noktalarını oluşturuyor.
ensonhaber

NISSAN MICRA OTOMOBİLİ HAKKINDA


NISSAN MICRA
Karşılaştırmanın sürpriz modeli burada bulunmasını, Nissan'ın makyaj operasyonundan sonra başlattığı saldırgan fiyat politikasına borçlu. 1,2 litrelik 68 HP güce sahip benzinli motor ve 3 kapılı karoserle elde edilen bu fiyat seviyesi, ortaya 20 bin YTL'nin altında fiyatla alınabilecek en iyi otomobili çıkartıyor.

Tamam Micra'nın 3 kapılı karoseri ne kullanışlı ne de geniş yaşam alanları sunuyor, ama gerek iç mekan kalitesi gerekse de sürüş güvenliği en iyi otomobil olduğu su götürmez bir gerçek.
ensonhaber

FIAT PALIO SOLE OTOMOBİLİ HAKKINDA

FIAT PALIO SOLE
Fiat'ın "Dünya Otomobili" olarak tanıttığı 148 projesinin ürünü olan Palio, uzun yıllardır istikrarlı bir satış temposuna sahip. Uzun yaşamı boyunca tek marka şampiyonasından ralli zaferlerine kadar uzanan bir dizi motorsporları başarısına da imza atan Palio, uygun fiyata ne kadar iyi bir otomobil sunulabileceğini kanıtlıyor.

Gerçekten de Palio'nun iç mekanında kullanımı zor kumanda bulunmuyor. Fakat sunduğu konfora karşılık fren ve gaz hareketlerine çok fazla tepki veren süspansiyon sistemi rahatsızlık yaratıyor. Albea'yla ortak kokpit, kullanışlı ve yeterli kalitede. Palio 280 litrelik bagajıyla hatchback rakiplerinin önünde. koltuk standart sunuluyor.
ensonhaber

SEAT LEON CUPRA'YA ÖZEL KAMPANYA

İşte Seat'ın mart sonuna kadar sürecek olan büyük kampanya detayları..
Seat, Leon ailesinin en performanslı versiyonu Leon Cupra'ya özel bir kampanya düzenledi. Mart sonuna kadar sürecek avantajlı fiyat kampanyası dahilinde Leon Cupra, 33 bin 500 euroya satın alınabilecek. 240 güç üreten 2.0 litrelik TSI motorlu Leon Cupra'da direksiyondan kumandalı bluetooth özellikli Radyo/CD/MP3 çalar, dönüşe duyarlı xenon farlar, far yıkama, ABS, TCS, ESP, EBA, 8 hava yastığı, spor ön koltuklar ve 18 inç alüminyum alaşım sportif jantlar gibi standartlar sunuluyor.

Turbo beslemeli TSI motorla Leon Cupra, maksimum 247 km/s sürate ulaşırken 0-100 km/s hızlanmasını da 6.4 saniyede tamamlamasını sağlıyor. Performansının yanı sıra yakıt ekonomisinde de iddialı olan Leodn Cupra, 100 km'de ortalama 8.3 litre yakıt tüketiyor. SEAT Leon Cupra, piyasaya sunulduğu kasım ayından bu yana, ulaştığı 22 adetlik satış başarısıyla da rakiplerinin önüne geçiyor.
ensonhaber

LOTUS EXIGE S ARACININ PERFORMANSI KONUŞULUYOR

Exige S'e uygulanan performans paketi 100 km/s hıza 4.2 saniyede ulaşabiliyor.
Kompresör beslemeli motor 8000 devirde 240 beygir güç, 5500 devirde 230 Nm tork üretiyor. Son sürati 245 km/s olan Exige S’in 0-160 km/s hızlanması 9.7 saniye.

Aracın sadece motorunu güçlendirmekle kalmayan firma, Exige S’e, 308 mm çapında 4 pistonlu kaliperlere sahip AP marka yarış fren kiti uygulamış ve debriyaj balatasını gözden geçirilmiş.

Exige S’de kullanılan 1.8 litre hacmindeki motorun karma kullanımda yakıt tüketimi 9.1 litre / 100 km.



NTV

YENİ AUDI A4 AVANT TANITILIYOR

78. Cenevre Otomobil Fuarı’nda da yeni Audi A4 Avant’ın dünya tanıtımı gerçekleştirilecek
Audi, Avrupa’nın en önemli otomotiv fuarları arasında yer alan ve 4 Mart’ta basın günüyle kapılarını açacak olan 78. Cenevre Otomobil Fuarı’nda yeni A4 Avant’ın dünya tanıtımını gerçekleştirmeye hazırlanıyor. Batı Avrupa pazarlarında ilkbahar aylarından itibaren satışa sunulacak olan yeni Audi A4 Avant, göz alıcı tasarımı ve üstün teknolojili yürüyen aksamı ile birlikte lüks orta sınıfın en büyük bagaj hacimli modeli olarak yollara çıkacak!

Göz alıcı ve dinamik D sütunu tasarımı!

Yeni Audi A4 model ailesinin ortak tasarım öğelerine sahip Audi A4 Avant, ilk olarak Xenon plus farlarda bulunan LED gündüz farlarıyla dikkat çekmeyi başarıyor. B sütununa kadar sedan karoserli model ile benzer tasarım çizgisine sahip yeni Audi A4 Avant, sportif D sütunu ile ön plana çıkıyor. Araca coupe benzeri bir görünüm kazandıran D sütununun yanı sıra şık tasarımlı arka far gurubunun yapısı da araca ayrı bir dinamizm katıyor. Lüks orta sınıfta yer alan diğer modellerden farklı olarak daha büyük boyutlarıyla dikkat çeken yeni Audi A4 Avant, yaklaşık 120 mm’lik artışla 4703 mm’ye uzayan boyuyla kabin içinde rakipleri karşısında daha geniş ve konforlu bir yaşam alanı sunabilmesiyle farklılaşıyor. Arka koltuklar dik konumda iken 490 litrelik bagaj hacmi sunan yeni Audi A4 Avant’ın arka koltukları yatırıldığında ise elde edilen 1430 litrelik bagaj hacmi, aynı zamanda lüks orta sınıfın en yüksek yükleme kapasitesi anlamına geliyor.

Tasarım ve hacimsel özellikleriyle farkını ortaya koyan yeni Audi A4 Avant’ın sürücü tarafına doğru 8° eğimli tasarlanmış yenilikçi orta konsolu, klasik el freni kolu yerine araca entegre edilen ve daha önce A8, A6 ve A5’de uygulanan elektro-mekanik park freni, standart olarak sunulan otomatik kliması, ön koltuklardaki konum sensörleri, değişken kemer gücü sınırlayıcısı ve navigasyon sistemiyle birlikte sipariş edilebilen MMI sisteminin 7 inçlik ekranı gibi özellikleri ilk etapta ön plana çıkan unsurlar arasında yer alıyor.

İkisi benzinli toplam beş motor seçeneği!
Yeni Audi A4 Avant, ilk etapta ikisi benzinli olmak üzere toplam beş motor seçeneğiyle üretilecek. Araçta kullanılacak benzinli motorların ilkini ise markanın 3 sene üst üste ödül alan 2.0 TFSI motorunun yakın akrabası olarak nitelendirilen 1.8 litre hacimli TFSI güç ünitesi oluşturuyor. Audi A4 Avant’ın kaputu altında 160 HP güç ve 250 Nm tork üreten turbo beslemeli motor, yerini aldığı geleneksel 1.8T motora göre daha hızlı çalışma prensibi ve düşük yakıt tüketimiyle dikkat çekiyor. Manuel şanzımanla kombine edilmiş Audi A4 Avant 1.8 TFSI, 0–100 km/s hızlanmasını 8.9 sn’de tamamlarken, 218 km/s’lik maksimum hıza erişebiliyor.

Audi A4 Avant’ın aynı zamanda en güçlü motor seçeneğini oluşturan 3.2 FSI motor ise benzinli motor yelpazesinin ikinci motoru olarak da ön plana çıkıyor. 265 HP güç ve 330 Nm tork üreten 3.2 litre motorlu A4 Avant, 100 km/s’ye 6.4 sn’de ulaşırken, 250 km/s’lik maksimum hıza da erişebiliyor. Audi, A4 ile birlikte bu motorda AVS adını verdiği supap kaldırma sistemini de sunuyor. Audi Supap Kaldırma sistemi olarak da tanımlanan bu teknik yenilik, yanma odalarının her zaman ideal şekilde dolarak motorun verimli nefes almasını sağlamayı hedefliyor. Bu sisteme sahip 3.2 litrelik motorla donatılmış Audi A4 Avant, aynı motorlu bir önceki modelle karşılaştırıldığında ortalama 1.5 litre daha az yakıt tüketimiyle dikkat çekiyor.

Yeni Audi A4 Avant’ın turbo dizel motor yelpazesinin giriş seviyesinde ise üzerinde birtakım iyileştirmeler yapılan 2.0 litrelik TDI yer alıyor. 143 HP güç ve 320 Nm tork üretecek biçimde modifiye edilen yüksek basınçlı common rail püskürtme sistemiyle donatılan 4 silindirli dizel motor, Euro 5 egzoz emisyon normlarını da karşılayabiliyor. 0-100 km/s hızlanmasını 9.7 sn’de tamamlayan Audi A4 Avant 2.0 TDI, 208 km/s’lik son hıza ulaşıyor. Bununla birlikte aynı motorun 170 HP’lik daha güçlü versiyonu da yeni Audi A4 Avant’ın motor seçenekleri arasında yer alıyor. 222 km/s’lik son hıza ulaşabilen Audi A4 Avant 2.0 TDI 170 HP, statik konumdan 100 km/s’ye ise 8.6 saniyede çıkabiliyor.

3.0 litre silindir hacimli V6 TDI motor ise Audi A4 Avant’ın en güçlü turbo dizel motor seçeneğini temsil ediyor. Audi’nin V motor ailesinin en yeni üyesi olan ve mevcut 3.0 litrelik TDI motora göre farklılıkları bulunan güç ünitesi, Euro 5 normlarını şimdiden karşılamasıyla farkını ortaya koyuyor. 240 HP güç üreten 3.0 TDI motorla donatılmış manuel şanzımanlı A4 Avant, 100 km/s’ye 6.3 sn’de ulaşıyor.

AUDI AG, 1.8 TFSI ve 2.0 TDI 143 HP’lik motorlarda Multitronic şanzımanı isteğe bağlı olarak sunarken, 3.2 FSI motorda ise 6 ileri tiptronic şanzımanı opsiyonel donanım kapsamında sunuyor. Hem 3.2 FSI hem 3.0 TDI motor seçenekleriyle donatılan Audi A4 Avant modelleri, sadece quattro dört tekerlekten çekiş sistemiyle üretilecek.

Süspansiyondan direksiyona üstün sürüş sistemleri!
Yeni Audi A4 Avant, hem önceki nesillere göre hem de mevcut rakiplerine göre geliştirilmiş dinamik sürüş özellikleriyle kendini gösterebilmeyi hedefliyor. Yeni model kendinden kilitlenen merkez difiansiyeli asimetrik tork dağılımlı olarak geliştirilmiş, standart tork dağılımı ise arkaya %60, öne %40 olarak düzenlenmiştir. Audi mühendisleri, aracın önden kayma potansiyelini minimuma indirmek için ise diferansiyel ile debriyaj sisteminin yer değiştirerek ön aksı 154 mm öne doğru kaydırmışlar. Aracın aküsünü de bagaja taşıyan Audi mühendisleri, ideal ağırlık dağılımının elde edilmesine ayrıca katkı sağlamışlar. Motor ve süspansiyon destek çubuklarından ön aks bağlantılarına kadar birçok noktada alüminyum malzeme kullanılan Audi A4 Avant’ın arka aksında ise Audi A6 ve A8 modellerinin iz kontrollü trapezoid bağlantı ilkesine sadık kalınarak geliştirme yapılmış. Süspansiyon geniş ölçüde alüminyumdan yapılmıştır; yayların ve amortisörlerin bağımsız düzenekleri hassas bir şekilde yanıt verilmesini mümkün kılar. Yeni A4 Avant üretim hattından, güçlü frenler ve 16 ve 17 inç alaşım jantlarla çıkacak. Elektronik stabilite programı (ESP) nin alt fonksiyonu olan ASR, patinaj önleyici sistemi önden çekişli araçlarda 70 km/s’in (43.50 m/s) in altında hızlarda sürüşte kısmen devre dışı bırakılabilmektedir.

Audi Drive Select adı verilen yeni bir sistemi A4 modelinde de sunmaya başlayan Alman üretici, lüks orta sınıfta eşi benzeri olmayan bir yeniliğe de imza atmış oluyor. Sistem, otomobilin üzerinde yer alan çok sayıdaki teknik bileşenleri ve işlevleri, “Konfor”, “Otomatik” ve “Dinamik” modunda farklılaştırarak A4’ün değişken sürüş karakterlerine bürünmesine yardımcı oluyor. Bununla birlikte MMI ile donatılmış A4 modellerinde ayrıca 4. bir mod olan “Bireysel” modunu sunan Audi, direksiyon oranından, şanzıman değişim oranlarına, gaz pedalı tepkisi ve elektronik uyarlanabilen amortisör ayarlarına kadar toplam 24 farklı sürüş modu sunuyor.

İsteğe bağlı olarak alınabilen Audi dinamik direksiyon, düşük hızlarda daha yüksek güç desteği alarak daha az direksiyon turu sağlar. Böylece manevra yaparken direksiyon son derece hafifler ve tam sağ ve tam sol kırmalarda direksiyonu üç yerine iki tur çevirmek yeterli olmaktadır. Audi’nin yüksek teknoloji ürünü dinamik direksiyon daha fazlasını da yapabilmektedir. ESP ile yakın bir bağlantısı vardır ve bundan dolayı aracın hâkimiyet sınırına yaklaşıldığında otomobilin davranışıyla ilgili doğru bilgileri alır. Audi A4 Avant farklı yol tutunma yüzeylerinde veya viraj dışına savrulmalarda aracın rotasından sapmasını direksiyon açısına müdahale ederek engeller. Bu özelliğinin etkisi ile ESP’nin frenleme etkisi çok daha az devreye girmeye ihtiyaç duyar. Böylesi bir düzeltme etkisi, deneyimli bir ralli pilotunun dahi tepki veremeyeceği süratte gerçekleşir.. Bu seri yanıt, fren uygulamalarına çoğunlukla ihtiyaç olmadığı anlamına gelir ve böylece otomobil yolculuğunu daha rahat ve dinamik bir şekilde sürdürür.

Daha fazla prestij ve ayrıcalık sunan donanım ve destek sistemleri!

Audi, yeni A4 Avant’ı, isteğe bağlı olarak, sürüşü daha üstün ve dingin bir deneyim haline getiren, eksiksiz yüksek teknoloji ürünü sistemlerle donatmaktadır. Bu sistemler arasında Audi park sistemi, Audi Lane Assist (şeritten çıkma ikaz sistemi) ve Audi Side Assist (şerit değiştirme sırasında tehlikelere karşı ikaz sistemi) sistemi yer alır. Uyarlanabilir hız sabitleyici sistem öndeki araçla mesafeyi korur.

Multi medya konusunda da Audi A4 Avant yeni standartların belirleyicisi olmuştur. Audi Müzik Arayüzü (AMI) iPod’ların bağlanmasına olanak verir. Temel MMI plus veya MMI’lı DVD ile donatılmış navigasyon sistemleri ayrıca başka üst hizmet seçenekleri de sunar. Bluetooth araç telefonları gibi cep telefonlarının entegrasyonuna olanak verir ve rakip tanımayan MMI işletim sistemi ile birlikte yer alır. Müzik keyfine gelindiğinde, serinin başında Danimarkalı öncü şirket Bang & Olufsen imzalı ses ve müzik sistemi gelir: 505 watt’lık, güçlü, on kanallı amplifikatör 14 hoparlörü kontrol eder.

Yeni A4 Avant, dinamik S line dış paket ve spor paket ile ilgili seçenekleri sunmaktadır. Geniş opsiyonel seçenekleri, klimalı konforlu koltuklar, üç bölgeli klima kontrol sistemi, araca anahtarsız erişimi ve bir dokunuşla aracın çalıştırılmasını mümkün kılan geliştirilmiş anahtar ve uyarlanabilir far olarak bilinen dinamik viraj aydınlatma sistemi gibi lüks sınıf özellikleri içerir. Geniş panoramik cam açılır tavan, zarif iç mekânın son derece aydınlık olmasını sağlar.
ensonhaber

YENİ SUBARU FORESTER NİSAN AYINDA TÜRKİYE'DE

Subaru, SUV segmentindeki iddialı temsilcisi Forester’ı tamamen yenileyerek Nisan ayında Türk tüketicisi ile buluşturmaya hazırlanıyor

Subaru’nun yıllardır en çok beğenilen ve SUV sınıfında efsaneleşen modeli Forester, yepyeni yüzü ve büyüyen boyutlarıyla Türk tüketicilerin karşısına çıkıyor.

Yeni Forester en cesur değişimini, büyüyen gövde boyutları ile sergiliyor. Artırılmış yerden yükseklik, büyük ön tampon, geniş ön ızgara ve far grubu araca güçlü ve iddialı bir duruş kazandırırken, Forester’ın SUV kimliğini de açıkça vurguluyor.

Yüksek performans ve güvenlik özellikleri ile sınıfında fark yaratan Yeni Forester, genişletilmiş iç hacmi ve son derece lüks kabin özellikleri ile, iç tasarımda da iddialı bir konuma geliyor.

Yenilenen Forester ile Subaru markasının çok kısa sürede ivme kazanacağını ifade eden Marka Direktörü Sayın Çınar Noyan verdiği demeçte “ Subaru olarak, geçen yıl başlattığımız değişim sürecini hızlandırarak devam ettiriyoruz. Bu değişimin 2008 ayağı ise Yeni Forester’la başlıyor. İlk kez Detroit otomobil fuarında sergilenen Yeni Forester, satışının başladığı Japonya ve Amerika’da çok büyük beğeni ile karşılandı. Aynı ilginin Avrupa pazarlarında da süreceğini ve Yeni Forester ile Subaru markasının Türkiye’deki yerinin daha da kuvvetleneceğini düşünüyoruz. “ diye belirtti.

Nisan ayının başında otomobil severlerin beğenisine sunulacak olan Yeni Forester’da bir Subaru vazgeçilmezi olan Sürekli Simetrik Dört Çeker Sistemi ve yatay yerleşimli Boxer Motor standart olarak sunuluyor. 2.0lt. ve 2.5lt. turbo motor seçenekleri ile piyasada yer alacak olan Yeni Forester, SUV keyfini Subaru kalitesi ve ayrıcalığı ile birleştirmek isteyen marka tutkunlarına hitap ediyor.

ensonhaber

MERCEDES C BLUEEFFICIENCY ETKİN MODELLERİ İLE HİZMETİNİZDE

Mercedes, C sınıfının en etkin versiyonu BlueEFFICIENCY'yi Cenevre Fuarı'nda tanıtıyor
Mercedes C 180 K ve C 350 CGI benzinli ve C 200 CDi dizel motorlu BlueEFFICIENCY modelleri, 19 kg ile 32 kg arasında değişen azalan ağırlıkları, geliştirilen aerodinamik, azaltılmış yuvarlanma direnci ve geliştirmiş enerji yönetim sistemiyle hem düşük yakıt tüketimi hem de yüksek performans sunabiliyorlar.

“BlueEFFICIENCY”de yapılan bu geliştirmeler sonucunda; 156 HP C 180 K’nın yakıt tüketimi 100 km’de 0.9 litre azaltılarak 6.5 litreye düşürülürken 136 HP C 200 CDI’nin yakıt tüketimi de 0.6 litre azaltılarak 5.1 litreye düşürülmüş.

C350 CGI’da kullanılan markanın yeni direkt püskürtmeli enjeksiyon sistemine sahip V6 benzinli motoru ise güncel V6 motora göre 20 HP daha fazla güç üretirken (292 HP) tork da 15 Nm daha arttırılarak 365 Nm’ye ulaşmış. Otomobilin yakıt tüketimi de güncel motora göre 1 litre azalarak 100 kilometrede 8.4 litreye düşürülmüş.

ensonhaber

YENİ FIAT BRAVO TÜRKİYEDE SATIŞA SUNULDU

Yenilenen Fiat Bravo yeni yüzüyle Türkiye yollarında...
38 bin adetlik C premium sınıfında mücadele edecek Bravo'nun, bu yıl Türkiye'de satış hedefi 2 bin 200 adet olarak belirlendi. Fiyatı ise...

Fiat Bravo, Türkiye'de 29 bin 400 YTL'den başlayan fiyatlarla satışa sunuldu.

Bravo'nun tanıtımı amacıyla düzenlenen basın toplantısında konuşan Fiat ve Ticari Araçlar İş Birimi Direktörü Okan Baş, Fiat'ın ciddi bir değişim yaşadığını hatırlatarak, Bravo'nun da bu açıdan önemli bir otomobil olduğunu söyledi.

Fiat'ın hedefinin yeni kimliğini daha geniş kitlelere ulaşmasını sağlamak olduğunu ifade eden Baş, Fiat'ın Türkiye'de geçen yıl pazar payını 1,5 puan artırarak, ikinci sıraya yerleştiğini hatırlattı. Baş, “Bravo, önümüzdeki döneme güvenle bakmamızı sağlayan bir güç. Fiat'ın arzulanan bir marka olmasına büyük katkı sağlayacaktır” dedi.

Bravo'nun “C premium hatchback” sınıfını yeniden yapılandıracağını ve Fiat ürün gamının en üst seviyesindeki otomobili olacağını belirten Baş, Bravo'nun hedef kitlesinin eğitimli ve gelir seviyesi yüksek kesim olduğunu kaydetti.

Bravo'nun, yeni Fiat'ın varlığını bir kez daha vurgulayacak bir ürün olacağını ifade eden Baş, otomobilin Fiat'ın marka değerini daha da yukarı çıkaracağını vurguladı.

Geçen yılın son 4 ayında Avrupa'nın tamamında satılmaya başlayan Bravo'nun, hedeflediği 70 bin adetin üzerine çıkarak 92 bin adetlik satış başarısı yakaladığının altını çizen Baş, bu yıl Avrupa'daki satış hedefinin ise 120 bin adet olduğunu bildirdi.

38 bin adetlik C premium sınıfında mücadele edecek Bravo'nun, bu yıl Türkiye'de satış hedefinin 2 bin 200 adet olarak belirlendiğini aktaran Baş, aracın daha yüksek bir satış potansiyelinin var olduğunu düşündüklerini dile getirdi.

Gazetecilerin sorularını da yanıtlayan Baş, Bravo'nun Türkiye'de satışının gecikmesinin nedeninin sorulması üzerine, satışa sunulan tarihin plan dahilinde olduğunu, en doğru zamanın bu tarihler olarak belirlendiğini, aracın Avrupa'dan daha geç piyasaya sunulmasının bir dezavantaj yaratmayacağını kaydetti.

FIAT BRAVO...

Fiat Pazarlama Müdürü Özgür Özel ise 5 motor ve 4 versiyon seviyesi ile satışa sunulacak Bravo'nun, uçak geliştirmede kullanılan süreçlerin üstünlüğü ile 18 ayda üretime hazır hale getirildiğini söyledi.

Bravo projesi oluşturulurken müşteri beklentilerinin en ince detayına kadar incelendiğini anlatan Özel, tasarım, sağlamlık, paranın karşılığı, performans/tüketim ve iç hacim konularına özellikle önem verilerek yola çıkıldığını vurguladı.

Özel, 1.6 16vmulti jet motorlu Fiat Bravo'nun, “Euro 4” standartlarına uygun yüksek güç ve tork sağlayan 105 veya 120 Hp olarak iki güç seçeneği sunduğunu, 1.4 16v T-jet turbo benzinli motorun da 120 Hp ile 150 Hp olmak üzere 2 farklı seçeneği bulunduğunu aktardı.

Aracın active, dinamic, emotion ve sport versiyonlarının, müşterilere farklı donanım seviyeleri sunduğunu belirten Özel, Euro NCAP'ten 5 yıldız alan Fiat Bravo'nun 29 bin 400 YTL'den başlayan fiyatlarla satışa sunulduğunu bildirdi.

Fiat Bravo'nun iletişiminin sıra dışılıklar ve sürprizlerle dolu olacağını ifade eden Özel, araca ilişkin aktiviteler ve sıra dışılıkların, “www.siradisilarabravo.com” adresinde hedef kitle ile buluşturulacağını söyledi.
ensonhaber

SEAT LEON CUPRA OTOMOBİLLERİNDE KAMPANYA

Leon Cupra, sportif sürüş özellikleri ve zengin donanımının yanısıra Mart ayı sonuna kadar sürecek avantajlı fiyat kampanyasıyla da dikkat çekiyor.
33 bin 500 Euro’luk kampanyalı anahtar teslim satış fiyatıyla dikkat çeken 240 HP’lik SEAT Leon Cupra’da direksiyondan kumandalı bluetooth özellikli Radyo/CD/MP3 çalar, dönüşe duyarlı xenon farlar, far yıkama, ABS, TCS, ESP, EBA, 8 hava yastığı, spor ön koltuklar ve 18 inç alüminyum alaşım sportif jantlar standart olarak sunuluyor.


SEAT, en güçlü model versiyonu olarak ön plana çıkan Leon Cupra için gerçekleştirdiği avantajlı fiyat kampanyasını Mart ayı sonuna kadar sürdürecek. 33 bin 500 Euro’luk kampanyalı anahtar teslim satış fiyatıyla Türkiye’de satışına devam edilen SEAT Leon Cupra, piyasaya sunulduğu Kasım ayından bu yana, ulaştığı 22 adetlik satış başarısıyla da rakiplerinin önüne geçiyor.


Peformans/fiyat değer orantısındaki üstünlüğüyle, kompakt sınıfın yüksek performanslı modelleri arasından sıyrılmayı başaran SEAT Leon Cupra’da spor ön koltuklar, 18 inç alüminyum alaşım jantlar, çift egzoz çıkışı, ön sis farları, elektrikli/ısıtmalı/katlanabilir dış aynalar, çift yönlü ayarlanabilir otomatik klima, kendiliğinden kararan dikiz aynası, yağmur sensörü, otomatik yanan farlar, hız sabitleme sistemi, yol bilgisayarı, direksiyondan kumandalı bluetooth özellikli Radyo/CD/MP3 çalar, dönüşe duyarlı xenon farlar, far yıkama, ABS (Anti Blokaj Sistem), TCS (Çekiş Kontrol Sistemi), ESP (Elektronik Stabilite Programı), EBA (Acil Fren Destek), sürücü ve yolcu ön hava yastıkları, sürücü ve yolcu yan hava yastıkları, perde ve arka yan hava yastıkları standart olarak sunuluyor.


240 HP’lik ateşli TSI motor!


Turbo beslemeli ve 240 HP maksimum güç üreten 2.0 litrelik TSI motora sahip Leon Cupra, 247 km/s’lik maksimum hıza erişirken, 0-100 km/s hızlanmasını ise sadece 6.4 sn’de tamamlıyor. 6 ileri vitesli düz şanzımanla üretilen SEAT Leon Cupra, 5. viteste 80-120 km/s ara hızlanmasını da 6.4 sn’de tamamlayarak, etkin performans değerleriyle dikkat çekiyor. Bu maksimum performansın karşılığında ise, sınıfının en iyi yakıt tüketimi verilerinden birini sunmayı başaran Leon Cupra, 100 km’de ortalama 8.3 litre yakıt tüketiyor. SEAT Leon Cupra’nın güçlü ve etkili bir yol tutuş sunan süspansiyon sistemi ise, daha fazla alüminyum parça kullanımı yoluyla ağırlık tasarrufu yapacak şekilde modifiye edilmiş. Bu değişiklik, aynı zamanda direksiyon sisteminin sportifliğine pozitif olarak katkıda bulunmuş.


Sportif iç ve dış tasarım!

Dış tasarımda, mevcut Leon modellerine göre daha geniş havalandırma kanallarına sahip ön alt tampon ve ızgara, siyah renkli yan aynalar, Leon WTCC yarış otomobilinden entegre edilen siyah renkli difüzörler, 18 inç alüminyum alaşım jantlar, kırmızı renkli kaliperlere sahip fren sistemi ve elbetteki Cupra logoları, aracın görsel sportif yönlerini oluşturuyor. İç tasarımda sportif koltuklar, Cupra logolu direksiyon simidi, vites topuzu ve siyah iç mekan kaplaması ile yine SEAT markasına özgü sportiflik ön plana çıkartılıyor.

ensonhaber

YENİ TECHART GTSTREET OTOMOBİLİ ÜRETİLDİ

2001 yılında üretilen 996 911 Turbo’nun üzerine geliştirilen TechArt GTstreet modelinin yenisi üretildi.
Güncel 911 Turbo üzerine geliştirilen yeni GTstreet Mart ayında düzenlenen Cenevre Otomobil Fuarı’nda tanıtılacak. Performans verilerinden nefes kesen bir otomobil olduğu anlaşılan GTstreet Cabrio 630 beygir gücünde ve 345 km/s hıza ulaşabiliyor.



NTV

YENİ HONDA ACCORD OTOMOBİLİ HAKKINDA

Honda Accord modeliyle daha sportif bir tasarım ve eşsiz güvenlik sistemlerinin yanı sıra mükemmel dinamik özellikler sunuyor.
Euro 5 emisyonları ile uyumlu motor yelpazesi ve çekici görünüşü ile yeni Accord, D segmentindeki premium yarışmacılar ile rekabet etmeyi hedeflediğini ortaya koyuyor.

Honda Accord, önemli ölçüde artan genişliği ve daha alçak olan yeni tasarımıyla, heyecanlı ve sportif bir motif sağlıyor. ‘Keskin kenarlı’ tasarım ve aracın geniş aks aralığını vurgulayan kaslı çamurluklar Accord’a fark yaratan güçlü bir duruş kazandırıyor. Dikkat çekici burun yapısı ve akıcı hatlar, otomobile daha kaslı ve atletik bir görünüm sağlıyor.

Tourer modelinde yapılan önemli geliştirmeler ile bir önceki nesil Accord’a göre yük taşıma konusundaki kolaylık daha da belirginleştirildi. Gelişmiş teknoloji daha da dinamik bir biçimde ortaya çıkarılırken, çok yönlülük ve pratiklik vurgusunun da güçlü bir biçimde korunması sağlandı.

Segmentindeki en düşük emisyon oranlarından birine sahip yeni motorlar

Yeni motorlar, Eylül 2009’da yürürlüğe girecek olan Euro 5 emisyon düzenlemelerini karşılayan ilk motor yelpazesi olarak karşımıza çıkıyor . Üst düzey çevre koruma özellikleri ile sürüş keyfinden taviz vermeyen motorlar, daha yüksek performans ve esneklik ile daha fazla yakıt ekonomi sergiliyor.

Alanında standartları tekrar yükselten ödüllü i-CTDi ünitesinin sıra dışı kalitede özellikleri üzerine kurulmuş olan Honda’nın ikinci nesil dizel motorunun lansmanı da bu yıl yapılacak. Dizel motor, gelişmiş teknolojisi ve genel özellikleri ile Accord’un pazardaki en güçlü dinamik performans ve çevre bilinci kombinasyonlarından birini sunuyor olma iddiasının da altını çizmekte.


Accord’un yeni i-DTEC motoru kompakt, hafif ve sessiz olarak tasarlandı. Motor, en yeni piezo-elektrik çok aşamalı yakıt enjeksiyon teknolojisine, daha verimli egzoz gazı tekrar sirkülasyonuna ve önemli ölçüde daha az emisyon sağlayan bir partikül filtresine sahip. Accord’un yeni i-DTEC motorunun hem güç hem de tork seviyeleri daha sportif bir sürüş keyfi sağlayacak şekilde artırıldı. 4000 d/dak’da 150 PS/110 kW seviyesindeki güç öncekine göre 10 PS artarken, maksimum tork ise 2000 d/dak’da 350 Nm seviyesine yükseldi.

2.0 litre i-VTEC motor bir önceki motor ile aynı seviyede performans sağlarken (6300 d/dak'da 156 PS) sınıfında lider bir yakıt tasarrufu sunuyor. Önemli teknolojik değişiklikler arasında artırılmış emme valfi çapı, optimum seviyeye getirilmiş supap açılma ve zamanlaması ile daha yüksek emme ve egzoz hava çıkışı hacimleri bulunuyor.

6 ileri manuel/5 ileri otomatik şanzıman
Her üç motor 6 ileri manuel şanzımana sahipken, benzinli motorlarda 5 ileri otomatik şanzıman bulunuyor.

Manuel modellerde, devir sayacının ortasında bir “SIL”, ‘Geçiş Gösterge Lambası’ bulunuyor. Sürücüye yakıt tasarrufunu en üst seviyeye çıkartmak için vites değiştirilecek optimum noktayı tavsiye eden ‘YUKARI’ veya ‘AŞAĞI’ ifadeleri görüntüleniyor. Honda tarafından yapılan testlere göre yalnızca bu komutlara uyarak yüzde 5 oranında yakıt tasarrufu sağlamak mümkün.

“P R N D S” geçişlerine sahip 5 ileri otomatik şanzıman “S” modundayken direksiyonda bulunan kulakçıklar sayesinde manuel kullanıma olanak sağlıyor.

Çevik, güvenli yol tutuş
Sportif sürücüler Accord’un yeni kullanımını çok beğenecekler. Alçaltılmış ağırlık merkezi, daha geniş aks aralığı, tamamen yenilenen önde çift salıncaklı ve arkada çok noktadan bağlantılı süspansiyonlar ile daha rijit karoser sayesinde Accord sürücüsünün hareketlerine daha hızlı yanıt veriyor.

Tüm modellerde standart olan hıza duyarlı elektrikli direksiyon sistemi daha hızlı tepkiler verirken, yüksek süratlerde mükemmel bir yönlendirme sağlayan düşük ataletli motor daha fazla denge ve güven sunuyor. Daha tepkili direksiyon, Accord’un çevik şasi özelliklerine de uyum sağlıyor.

Daha kapsamlı güvenlik paketi
Accord, daha fazla güvenlik sağlayan dinamik sistemlerden oluşan pasif güvenlik zırhına da sahip. Araç Denge Güvenlik Sistemi (VSA), tüm yelpazede standartken; sistem, gereken durumlarda sağ ya da sol tekerleğe frenleme uygulayarak ve motor torkunu gerekli şekilde düzenleyerek virajların dönülmesi, hızlanma ve ani manevralar sırasında sürücüye destek oluyor.


Harekete Duyarlı Elektrikli Direksiyon (EPS)
Yeni Accord aynı zamanda VSA ve aracın elektrikli direksiyonunun olanaklarının bir arada kullanıldığı yenilikçi bir sisteme sahip. Harekete Duyarlı EPS adı verilen sistem, kaygan koşullarda virajların dönülmesi ve frenleme sırasında kayma durumlarını algılıyor ve direksiyonun uygun yöne çevrilmesi konusunda sürücüyü uyarmaya yönelik direksiyon hareketini başlatıyor.

Kayma durumlarında direksiyona sistem tarafından verilen yönlendirme sürücü tarafından belli belirsiz fark ediliyor ve direksiyonun kontrolü her zaman sürücüde kalıyor. Ancak bu destekleyici direksiyon torku sürücünün algısını tetikleyip doğru direksiyon hareketini yapması için yeterli bir reaksiyon oluşturuyor. Sürücünün verdiği bu reaksiyon, dengenin tekrar sağlanması ya da fren mesafesinin kısaltılması, böylece kontrolün tekrar kurulması için yeterli oluyor.


Gelişmiş Uyumluluk Teknolojisi (ACE) Gövde Yapısı
Tüm Honda modellerine daha önce eklenmiş olan Gelişmiş Uyumluluk Teknolojisi (ACE) Gövde Yapısı, bir dizi gerçek çarpışma koşulunda geliştirilerek önemli ölçüde gelişmiş yolcu koruması sağlamaktadır.

Ön tarafa monte edilmiş poligon ana şasi, çarpışma gücünü çeşitli yük yatağı yoluna dağıtarak ve yolcu bölmesinden uzaklaştırarak kabinin deforme olmasını engellemek amacıyla tasarlandı. Özellikle farklı yükseklik, ağırlık ve şasi yapısına sahip araçların önden çarpışması durumunda önemli bir etken olarak gösteriliyor.

Yandan gelen darbelere karşı en üst düzeyde güvenlik sağlamaya yönelik olarak Honda mühendisleri, , aracın ağırlığını artırmadan şasinin yan kesitini güçlendirerek kritik alanlarda istenen sertlik ve sağlamlık seviyesini elde etmek amacıyla daha farklı özelliklere sahip malzemeler kullandılar.

Yeni Accord aynı zamanda darbe durumunda çıkan ön cam silecekleri, enerjiyi emen ön kaput montaj donanımı ve deformasyon için daha fazla kesintisiz bir alan sağlayan kaput menteşeleri gibi daha önceki Honda modellerinden tanınan birçok yaya güvenliği özelliğine de sahip.

Dikkatle seçilmiş malzemelerin kullanıldığı, mükemmel bir uyuma sahip premium iç mekan

Sportif bir his yansıtan göstergelerin bulunduğu kokpit sürücü ve ön yolcu için daha fazla kişisel alan sağlıyor. Sıradışı gümüş çerçeve gösterge paneli boyunca her iki taraftan içeriye doğru kıvrılıyor ve aşağıya, orta konsola doğru devam ediyor. Şık ve sağlam ön koltuklar daha büyük yastıklara ve titreşim aktarımını azaltan bir iç yapıya sahip.

Gümüş kaplamalı siyah renkte sportif, üç kollu direksiyon simidinin üzerinde ses, hız sabitleyici ve cep telefonu kontrolü de dahil olmak üzere bir dizi kontrol düğmesi bulunuyor. Önceki Accord’a göre 10 derece daha fazla aşağı-yukarı hareket ettirilebilen direksiyon, derinlik ayarına da sahip.

Yeni Accord’da arkadan aydınlatmalı göstergeler bulunuyor. Hız göstergesinin tam ortasında bir dizi bilginin görüntülendiği çoklu bilgi LCD ekranı yer alıyor ve direksiyon simidi üzerindeki kontroller sayesinde sürücü bilgi ekranları arasında kolaylıkla geçiş yapabiliyor.

Yeni bir özellik ise, servis tarihine yaklaşıldığında geniş bir alarm simgesi ile sürücüyü, servis için kalan mesafe veya gün konusunda uyaran servis hatırlatıcısının bulunması.

Depolama alanları arasında orta konsolun iki yanındaki iki cep, direksiyon simidinin yan tarafındaki kapaklı bir saklama alanı, şişe ve haritaları koyabileceğiniz geniş ön kapı cepleri, arka kapı panellerindeki şişe tutacakları ve geniş bir orta konsol bölmesi bulunuyor. Aşağıya katlanır cep tasarımı yerine geniş torpido gözüne ayrı bir bölme tasarlanmış. Bu bölme, mendil kutusu ve araç bilgi kitapçığı bölmesi gibi çeşitli bölümlere ayrılıyor. Orta konsol kapağı yukarıya doğru yükselmekte, kol dayanağı olarak kullanılabilen kapak 89 mm kaydırılarak ayarlanabilmektedir. Orta konsolda iki adet bardak tutacağı bulunuyor, arkadaki iki yolcu da aşağıya katlanabilen kol dayanağı üzerindeki iki bardak tutucuyu kullanılabiliyor.
ensonhaber

EN AZ YAKIT TÜKETEN DAIHATSU SEÇİLDİ

Daihatsu düşük yakıt tüketimi ile tüketicileri memnun etti. Avrupa'nın en büyük, dünyanın en fazla üyeye sahip üçüncü otomobil kulübü unvanını taşıyan Almanya Otomobil Kulübü ADAC'ın yaptığı anket, Daihatsu'nun düşük yakıt tüketimi iddiasının doğrulanmasını sağladı.

Ankette, Daihatsu sahipleri araçlarının düşük yakıt tüketiminden duydukları yüksek memnuniyeti ortalamada 1,69 gibi bir değerlendirme notuyla ortaya koydu. Bu çok başarılı değerle Daihatsu, düşük yakıt tüketimi memnuniyeti anketinde tüm markaları geride bırakarak liderliğe yerleşti.

Zaman

YENİ AUDI TT 2.0 TDI QUATTRO OTOMOBİLİ HAKKINDA

Dizel severler için önemli bir haber; Audi tamamen yeni TT 2.0 TDI Quattro modellerinin coupe ve roadster versiyonlarını Cenevre Fuarı’nda tanıtıyor
Audi TT’nin 2.0 litre 4 silindirli turbo dizel motoru 4200 d/d’de 170 HP güç ve 1750 d/d’de 350 Nm tork üretiyor. 2 litrelik bu güçlü motora 6 ileri manuel şanzıman eşlik ediyor.

Audi’nin yayınladığı teknik verilere göre TT Coupe ve TT Roadster quattro 2.0 TDI, sırasıyla 100 kilometrede ortalama 5.3 ve 5.5 litre yakıt tüketiyor. Bu düşük tüketim değerlerine rağmen TT’nin performansında da hiç bir kayıp olmuyor. TT Coupe 0-100 km/s hızlanmasını 7.5 saniyede alırken son sürati de 226 km/s. TT Roadster ise 0-100 km/s hızlanmasını 7.6 saniyede alıyor ve son sürati de 223 km/s. km/h.

Yukarıdaki verilerden sonra hala dizel motorlu araçlara şüpheyle mi bakıyorsunuz?

ensonhaber