Sitemiz içerisinde üretilen son model otomobiller,otomobillerin özellikleri,tasarımı,otomobil fiyatları gibi otomobiller hakkında birçok bilgi bulabilirsiniz

17 Mart 2008 Pazartesi

CITROEN TİCARİ ARAÇ VE BİNEK ARAÇLARINA TÜRK ELİ

CItroen'in Türkiye distribütörü Baylas Otomotiv, bu yıl ticari araç satışlarıyla büyüyecek.
Baylas Otomotiv Genel Müdürü Koçak, Citroen satışlarında ağırlığı ticari araçların oluşturacağını söyledi. Koçak, “19 bin araç satarız, 10 bini ticari olur. Nemo büyük güç katar” dedi

Tofaş’ın Bursa fabrikasında üretilen Citroen Nemo, markanın lokomotif modellerinden biri olacak. Baylas Otomotiv Genel Müdürü Bora Koçak, 2008’de Citroen olarak pazar paylarını yüzde 2.4’ten 3’e çıkaracaklarını söyledi. Koçak, hedeflerini şöyle anlattı:

Payımız % 3’e çıkacak

“Binek otomobilde yüzde 2.7, hafif ticari araçta ise yüzde 3.3 pazar payı hedefliyoruz. 600 bine yaklaşacak toplam pazarda 18 bin 750-19 bin adet Citroen markalı araç satmayı planlıyoruz. Bu rakamın 10 bin adedi ticari araç olur. Özellikle yeni ürünümüz Nemo’dan çok umutluyuz. Beklentilerimizden çok daha iyi bir tepkiyle karşılaştık. Ürün çok iyi düşünülmüş. Ancak Nemo’nun ilk versiyonunda fabrikadan kaynaklanan sorunla ilk aylarda pazarda biraz zayıf kaldık. Nisan ayından itibaren tüketicilerin beğenisine sunacağımız Nemo’nun binek yani 5 koltuklu versiyonuyla aylık satışlarımız 400-500’ü bulur. Yeni Berlingo’yu ise Temmuz ayında pazara sunacağız. Bu iki modelimizle hafif ticari araçtaki gücümüz oldukça artacak”

Sedanla iddiamız arttı

Citroen’in geçmişte sedan sınıfında modeli bulunmadığı için pazarın yarısına hitap ettiğini kaydeden Koçak, 2007 sonuna doğru C4 Sedan’ın Arjantin’den ithalatının başlamasıyla birlikte ilk kez ürün gamına sedan bir aracın dahil edildiğini söyledi.

Bu sınıftaki ikinci modelin yeni C5 Sedan olacağını kaydeden Koçak, “Bir önceki C5 kendi sınıfında güçlü değildi. Yeni tasarımı, teknolojisi ve en önemlisi 1.6 litrelik dizel motoruyla iddialı geliyor. VW Passat’tan pay almaya, Peugeot 407’yi geçmeye çalışacağız” dedi.

Yenilenen C5 evrim geçirdi

Citroen’İn C5 modeli baştan aşağıya yenilendi. Çizgisinin dışına çıkarak, Alman otomobillerini andıran tasarıma sahip otomobil, eksi jenerasyona göre daha kaslı ve daha sportif bir görüntüye kavuşmuş. 4.76 metre uzunluğa sahip C5 hem boyutları hem de donanım seviyesiyle dikkat çekiyor. Arkada kullanılan LED farlar da oldukça şık bir hava katmış yeni C5’e. Kalite hissinin ön plana çıkarıldığı iç mekanda oturma alanının genişliği, döşemeler ve ön konsol standartları yükseltiyor. Yeni C5’teki en önemli iyileştirmelerden biri de sürüş performansında gerçekleşmiş. Gürültü yok denecek kadar azalmış.

Park sensörü, Bluetooh, yol bilgisayarı, radyo-CD-MP3 çalar, ABS, ESP, 7 hava yastığı, hız sabitleyici standart donanımlar arasında yer alıyor. C5, 110 beygir güç üreten 1.6 litrelik dizel motor ve 138 beygir gücündeki 2 litrelik dizel motorla Mayıs’tan itibaren ithal edilecek. Aracın fiyatı 50 bin YTL’nin biraz üzerinde olacak.
ensonhaber

GM BUICK REGAL GS VE PONTIAC GRAND PRIX GTP ARACI OLANLAR DİKKAT

GM, araçlarını geri çağırdı: Aman dikkat, arabanız yanabilir.
ABD’li otomotiv şirketi General Motors (GM), 207 bin 542 aracı, bu araçlardaki bir sorunun yangına yol açabileceği uyarısıyla geri çağırdı.
Şirket, bu araçlara sahip olanları, sistemdeki sorun giderilinceye kadar garajlara park etmemeleri konusunda uyardı.

GM tarafından yapılan açıklamada, 1997-2003 model ‘Buick Regal GS’ ile 3,8 litrelik ‘Pontiac Grand Prix GTP’ modellerinin geri çağırıldığı belirtildi.
ensonhaber

PİYASALARDAKİ DALGALANMA OTOMOBİL FİYATLARINA ZAM GETİRDİ

Dünya finans piyasalarındaki dalgalanma, otomobil fiyatlarını da vuracak.
Euronun geçen hafta 1.96 YTL’ye kadar yükselmesi, araçlara zam yapılmasını kaçınılmaz kıldı. Markalar, otomobil fiyatlarına kademeli olarak zam yapmaya hazırlanıyor. Nisan ayından itibaren başlayacak zamlar ilk etapta yüzde 2-3 oranında olacak. 30-35 bin YTL’lik orta sınıf bir aracın fiyatı böylece yaklaşık 1000 YTL artacak.

Kademeli fiyat artışı
Baylas Otomotiv Genel Müdür Bora Koçak, Şubat ayında euronun 1.75’ler seviyesinde olduğunu hatırlatarak, “Şu an ithal ettiğim araçlar yüzde 10 daha maliyetli. Nisan’da mecburen yüzde 2’lik fiyat artışına gideceğiz” diye konuştu.

Ford Otosan Pazarlama Müdürü Serhan Turfan da, rekabetin çok yoğun olduğu bir ortamda fiyatların hemen eurodaki artış kadar olmayacağını, kademeli olarak zam yapılacağını belirtti. Turfan, Ford Otosan’ın yüzde 2’ler civarında zamma gidebileceğini sözlerine ekledi.

Yerliler avantajlı
Renault Mais Genel Müdürü İbrahim Aybar ise dövizdeki yükselişin bu şekilde devam etmesi halinde zammın kaçınılmaz olduğunu söyledi. Zammın miktarını henüz belirlemediklerini belirten Aybar, “Ayın sonunu görmek lazım. Tabii bizim sattığımız otomobillerin yüzde 90’ı yerli. Bu yüzden daha avantajlıyız” diye konuştu.



Vatan

BEDAVA YAKIT KAMPANYASI BEDAVA YAKITLI TOYOTA MODELLERİ

Toyotasa bazı modellerine çok özel fırsatlar sundu.
Toyotasa, Toyota RAV 4, Corolla Verso, Yaris ve Auris modellerine özel fırsatlar sunuyor. Toyota RAV4 modelinde de 3000 YTL yakıt indirimi veya 6 yıl sınırsız km garantisi veriliyor. 3 bin YTL’lik yakıt dizel modelle benzinli arasındaki 30 bin km farka göre belirlendi. Corolla Verso 1.6 Comfort modelinde 1500 YTL, Elegant 1.6 modelinde de 3000 YTL takas indirimi yapılıyor. Sınıfının en güvenli otomobillerinden biri olan Toyota Yaris’in 1.0 modeli için 1700 YTL , diğer motor seçeneklerinde de 1000 YTL takas indirimi uygulanıyor.


ensonhaber

KENDİ KENDİNİ PARK EDEN ARABA AKILLI TOURAN TÜRKİYE'DE

Akıllı Touran Türkiye'de...
Kendi mi park ediyor? Yok artık!
Aslına bakarsanız başlıktakı laf bana ait değil. Üstelik tek kişi tarafından da söylenmedi. Yani biraz "anonim" olduğunu söylemek mümkün. Zira yenilenen Touran bizim "test misafirhanesi"ne geldiğinden itibaren kime bu özelliğini söylediysem, karşılığında bu ve benzeri tepkileri aldım.

Tabii söyleyenlerin arasından bir kısım "şanslı azınlık", benimle birlikte bunu bizzat yaşadığında sözünü yutup üzerine bir de maden suyu içse de, inanmayan ya da halen sürücülüğüne laf ettirmemek pahasına "olgun" karşılayanları da buradan selamlıyorum. Zira "resmi olarak" 1985 yılından bu yana otomobil kullanan biri bile (biraz topluca, iri, gözlüklü ve otomobil yazarıdır kendisi) sonuçta sistemin işe yaradığını kabul ediyorsa, şapka çıkartmanın ve teknolojiyle barışık olmanın zamanı geldiğini düşünüyorum.
Biraz giriş faslı Öncelikle "Azzzz sonraaaa" anonsunu yapıp, ardından araçla ilgili biraz giriş yapmakta fayda görmekteyim.

Hafızam beni yanıltmıyorsa, 2003 yılında ilk kez tanıtılan Touran, Volkswagen'in kompakt MPV sınıfına kattığı bir model olarak adını duyurmuştu. Türkiye'de olmasa da, özellikle Avrupa'da iyi satış rakamları yakalayan, ancak zaman içinde rakiplerinin sıkı baskısını arka tamponunda hisseden Touran için Volkswagen ufak kozmetik değişikliklerden daha ötesini düşünmüş. Dolayısıyla elbette işe dışından başlamış ama sürprizin en büyüklerini kaputun altına ve iç mekanına saklamış.

Dıştan bakıldığında aracın en fazla değişen tasarım unsuru, önde kendisini gösteriyor. Polo ve Touareg gibi aile üyelerine hayli benzeyen bir tasarımla şekillendirilen ön görünüm, daha sert bakışlı hale getirilmiş. Bunda gözyaşı formlu yayvan farlar, radyatör ızgarası ve yeni tamponun büyük etkisi ve de katkısı olmuş. Tabii radyatör ızgarasında kullanılan bol kepçe krom kaplama, aynı zamanda hem daha lüks bir hava katmış, hem de diğer değişimlerle birlikte aracın ilk çıktığı zaman sergilediği, hafif ticari sınıfındaki Caddy ile benzerliğe de son vermiş.

Arkada ise stop lambalarının formu değişmese de, iç kısmında bir miktar değişim yaşanmış. Stop lambalarını adeta ortadan ikiye ayıran beyaz hat, farklılaşmanın en büyük sembolü olmuş. Ancak dıştaki değişiklikler, bununla da son buluyor.

İç mekandaysa kayda değecek ölçüde büyük değişimlerden söz etmek pek mümkün değil. Zaten tok görünen ve araca hayli yakışan kontrol elemanlarının yanı sıra göstergeler, orta konsol gibi ayrıntılar yerli yerinde. Bununla birlikte içeride kullanılan malzemenin kalitesi., döşemeler gibi ayrıntılarda gelişmeler olduğu hissediliyor. Çok fonksiyonlu deri direksiyon simidi, ön koltukların arkalarında bulunan katlanabilir masalar, (ben sayamadım ama) firmanın söylediğine göre sayıları 39'u bulan pratik eşya gözleri, birbirinden bağımsız üç adet koltuktan oluşan ikinci koltuk sırası, katlanabilen 3. koltuk sırası Touran'ın iç detay unsurları arasında yerini alıyor.

Ses kalitesi gayet başarılı olan MP3 çalma özellikli radyo-CD çalar, bağımsız ayarlara sahip çift bölgeli otomatik klima, elektrikli açılabilir cam tavan gibi hoşlukları da, aracın başarılı yönleri arasında. Ses yalıtımı konusunda daha başarılı hale getirilen Touran, bu sayede hayli sessiz bir sürüşe de olanak tanıyor, haberiniz olsun.

Teknoloji, gözünü seveyim!
Evet, yazının özellikle bu bölümü konusunda pür dikkat kesildiğiniz konusunda hiç şüphem yok. Hatta buraya, arabaşlığı görerek üstteki giriş kısmını atlayıp gelmiş de olabilirsiniz. Ne yapalım, bekletmeyelim o zaman...



“Park Asistanı” olarak Türkçe'ye çevirilen bu sistem, öncelikle Touran'ın sınıfında ilk kez uygulanan bir donanım. Ön-arka park sensörlerinin yanı sıra “Hill Hold” (Yokuşta Kalkış Desteği) sistemiyle de entegre çalışan Park Asistanı, vites topuzunun önüne yer alan düğmeyle etkin hale getiriliyor. Tabii bunu yanlamasına parkedeceğiniz bölgeye geldiğiniz andan itibaren çalıştırmanız gerekiyor. Aksi halde "Hah burası iyi, hadi park et bakalım" derseniz olmuyor.

Sistemi çalıştırıp, 30 km/s dolayında düşük bir hızla tek sıra halinde parketmiş araçlara biraz yakın bir şekilde ilerlemeye devam ediyorsunuz. "Sayın Asistan", bu durumda sürekli yan tarafı kollamaya devam ediyor. Göstergelerin ortasında bulunan ve yol bilgisayarının bilgilerinin okunduğu küçük ekrandan da bunu görüyorsunuz zaten. Şayet kendisi girebileceğini gözüne kestirdiği bir yer bulursa, hemen size haber veriyor. Üç kutucuktan ortadaki kayboluyor ve biraz ilerlediğinizde de aracın şeklinin yanı sıra bir ok da beliriyor. İşte bu durumda durup, vitesi geriye alıyorsunuz ve direksiyonu bırakıp sadece gaz ve freni kontrol ediyorsunuz.

Sistem, bundan sonra iki aracın arasına girerken yapılan manevraları kendisi yapmaya başlıyor. Direksiyonu da, gerektiğinde sisden bile hızlı çeviriyor. Sonuçta arkadaki araca yaklaşırken o direksiyonu topluyor bile ve park sensörü aracılığıyla frenlemeniz gerektiğini haber veriyor. Bundan sonra siz vitesi "D" konumuna getirip son manevrayı da yapmasını sağlıyorsunuz. İşlem tamam!

Şimdi gel de "Teknolojinin gözünü seveyim" deme... Tabii bunu yine de denemek gerekiyor. İnsan ilk defalarda korkuyor ne de olsa! Bu arada Park Asistanı, aracı yaklaşık 15 saniyede gerekli aralığa yerleştiriyor. Park manevrası sırasında yaya veya benzeri bir engelle karşılaşılırsa, direksiyona yapılan bir müdahaleyle sistem devre dışı bırakılabiliyor.



TSI ve DSG evliliği
Yeni ve "akıllı" Touran, Türkiye'ye tek donanımla ve tek motor seçeneğiyle getiriliyor. Comfortline donanımı ve 1.4 lt çift turbolu TSI benzinli motorla. Bu motor, VW'nin çift debriyajlı ve normalden çok daha hızlı vites değiştirme kabiliyetine sahip (isteğe bağlı satın alınabilen) DSG otomatik şanzımanıyla evlendirilmiş.

140 HP'lik TSI motor, bu araç için gerçekten de tam biçilmiş kaftan. Nitekim bundan önceki versiyonda kullanılan 1.6 lt motorlardan çok daha iyi bir performans sağlıyor. Direksiyonun arkasındaki kulakçıklardan istenirse manuel olarak da değiştirilebilen DSG şanzıman, elbette buna epey yardımcı olmuş. Yakıt tüketimine de yansıyan bu birliktelik, bir depo ile yaklaşık 800 km ve üzeri yol yapılabilmesine olanak tanıyor. Yaklaşık 100 km'de ortalama 7.5 lt civarında harcadık, onu da belirteyim.

Bununla birlikte gözümüze çarpan tek olumsuzluk, sözünü ettiğimiz vites kulakçıklarıyla ilgiliydi. Zira bunlar direksiyona hayli yakın tutulmuş. Bu nedenle direksiyondaki parmaklarımıza zaman zaman söz geçirmekte zorlandığımız anlar yaşadık. Acaba benim parmaklarım mı fazla iri? Fiyatı 51 bin YTL civarından başlıyor.



Neleri Var?
Touran 1.4 TSI Comfortline

6 hava yastığı, ABS+EBD, ESP (Elektronik Denge Kontrol Programı), EDL (Diferansiyel Kilidi), ASR (Patinaj Önleyici Sistem), ön-arka park sensörleri, Park Assist, Hill Hold (Yokuşta Kalkış Desteği), hız sabitleyici, çift bölgeli otomatik klima “klimatronik”, radyo CD-MP3 çalar müzik sistemi, yol bilgisayarı, yükseklik ayarlı ön koltuklar standart. DSG şanzıman, duyarlı bi-xenon farlar, 3. koltuk sırası, iç denetimli alarm ve elektrikli açılır cam tavan gibi ekipmanlar isteğe bağlı satın alınabiliyor.

Levent KÖPRÜLÜ /Milliyet

MERCEDES KOMPAKT SUV GLK YAKALANDI

Mercedes, kompakt SUV segmentine GLK ile giriş yapmaya hazırlanıyor.
SUV segmentinde ML ve GL gibi lüks ve arazi kabiliyetleri yüksek araçlarla varlık gösteren Alman otomobil devi Mercedes, kompakt SUV segmentine GLK ile giriş yapmaya hazırlanıyor.

İlk olarak Detroit Motor Show'da sergilenen GLK, kamoflajlı bir şekilde test esnasında casus kameralara yakalandı. Konsept modele oranla üzerinde yapısal değişiklik yapılmadı görünen aracın geliştirme süreci devam ediyor.

2009 yılında showroomlardaki yerini alması beklenen GLK'nın Avrupa'da 35 bin Euro'dan başlayan fiyatlarla satışa sunulması, kompakt SUV segmentinin diğer temsilcileri BMW X3 ve Volkswagen Tiguan ile kıyasıya rekabet içinde olması bekleniyor.

ensonhaber

RENAULT MART AYI KAMPANYALARI

Renault, Mart ayında çok özel avantajlarla otomobil sahibi olma fırsatı sunuyor.
Tüm Renault şebekesinde Özel Seri Extreme modellerle tanışma fırsatının yanı sıra “şimdi al, Ağustos’ta ödemeye başla” avantajı da sunulan fırsatlar arasında yer alıyor.

Mart ayında Renault satış noktalarında Symbol 19.340 YTL, Megane HB 28.290 YTL, Megane Sedan 29.690 YTL ve Clio HB 24.780 YTL’den başlayan anahtar teslim fiyatlarla sunuluyor.

Renault Trafic, Master Panelvan ve Master Şasikabin'de ÖTV Renault’dan. Master Minibüs'te ise Haziran Temmuz ve Ağustos aylarında taksit ödemesi olmayan özel bir kampanya bulunuyor.

Megane Sedan ve HB Extreme 2008

2007 yılında Megane Sedan ve HB satışlarının %20’sinden fazlasını oluşturan Özel Seri Extreme, 2008 yılında yenilendi. Akıllı bir seçim olarak nitelendirilen bu özel seri ile gelişmiş bir versiyonun cazip bir fiyatla sunulması öngörülüyor.

Özel Seri Extreme’de yeni alüminyum alaşımlı jantların yanısıra ızgarada kullanılan alüminyum şeritler görselliği ön plana çıkarıyor. İç mekanda ise deri direksiyon simidi kalite hissini vurguluyor.

1.6 16v 110 bg benzinli ve 1.5 dCi 80 bg dizel olmak üzere 2 motor seçeneği bulunan Özel Seri Extreme’de, Megane Sedan modelinde 1.5 dCi 100 bg otomatik vitesli motor seçeneği de gama ekleniyor. Prestiji, çekiciliği ve gücü birarada sunan Özel Seri Megane Sedan Extreme, 33.740 YTL anahtar teslim fiyat ile pazara sunuldu.

Özel Seri Extreme’de, Authentique versiyonunda standart olarak sunulan tüm ekipmanlara ek olarak, 16” alüminyum alaşımlı jantlar, ön sis farları, deri direksiyon, gövde rengi yan çıtalar ve koruma bantları, 1/3 - 2/3 oranında yatan arka koltuklar bulunuyor. Zengin ekipmanların yanısıra Extreme’de özel koltuk döşemesi, torpido gözünde özel dekorlar gibi estetik farklılıklar sunuluyor.

Özel Seri Extreme’de güvenlik olarak ABS+EBV, Acil Fren Destek Sistemi, çift kademeli açılan sürücü ve yolcu hava yastıkları, yan hava yastıkları, perde hava yastıkları, yükseklik ayarlı ön gergili ve güç limitörlü ön emniyet kemerleri, ön gergili arka emniyet kemerleri, ani durmalarda 4lü flaşörlerin otomatik yanması, kapıların hareket sonrası otomatik kilitlenmesi, immobiliser bulunuyor.

Konfor ve iç ekipmanlar olarak klima, Renault Card sistemi, türkçe uyarı ekranı, yol bilgisayarı, 4x15w radyo mono CD, direksiyondan kumandalı müzik sistemi, elektrikli ön camlar, far yükseklik ayarı, soğutmalı torpido gözü, yükseklik ve derinlik ayarlı direksiyon, değişken takviyeli direksiyon, sürücü koltuğu yükseklik ayarı yer alıyor.

Estetik ve dış ekipmanlar olarak ise gövde rengi tampon, kapı kolları, yan çıtalar ve aynalar, sis farları, alüminyum alaşımlı jantlar standart olarak sunuluyor.
ensonhaber

GEN-2 PROTON PERSONA YAKINDA TÜRKİYE'DE

Malezya'da Ağustos 2007'de tanıtılan Proton Persona, bu ayın sonunda İngiltere'de satışa sunulacak
Kendi evi Malezya’da tanıtımı yapılmadan önce 2.200 kişi tarafından ön sipariş ile satın alınan Persona, Malezyalı üreticiye büyük güven veriyor. Bu güven ile Birleşik Krallık’ta da bu ayın sonunda satışa çıkacak olan Persona’nın arkasında yine Lotus desteği bulunuyor.

Yeni model İngiltere’de Gen-2 Persona adıyla bilinen model bazı ülkelerde sadece Persona adıyla satılacak. 110 HP güç üreten 1.6 litre Campro motor ile donatılan Persona 5 ileri manuel ve 4 ileri otomatik vites seçeneklerine sahip.
İngiltere’de 12.000 Paund’tan başlayan fiyatlarla satılacak olan Persona’da polen filtreli otomatik klima, elektrik camlar, mp3 özellikli CD çalar, merkezi kilit, EBD, sürücü ve yolcu hava yastıkları, yan koruma barları ve arka park sensörü gibi donanımlar standart olarak sunuluyor.

Proton Persona’nın bir süre sonra Türkiye’de de satışa çıkması bekleniyor.
ensonhaber

ŞARJ EDİLEBİLEN HIBRIT OTOMOBİL FISKER KARMA

Şarj edilebilir hibrit otomobil Fisker Karma, 1 depo benzinle tam 1 yıl yol alabiliyor.
Amerikan firması Fisker, sadece 1 depo benzinle tam 1 yıl boyunca çalışabilen yeni bir hibrit otomobil modelini geçtiğimiz günlerde tanıttı. Bunun için tek bir şart var: Günde 80 kilometreden fazla yol yapılmamalı ve otomobil akşamları elektrik yardımıyla şarj edilmeli...

Otomobilin çalışma prensibi küçük bir benzinli motora ve lityum-ion pil paketine dayanıyor. Ayrıca opsiyonel bir güneş enerjisi paneli de otomobile dahil edilebiliyor. Bu panel hem şarj işlemi için, hem de otomobilin içinin soğutulması için kullanılabiliyor.

TEK ŞARJLA 80 KM
Fisker Karma, tam şarj ile 80 kilometre yol yapabiliyor. 80 kilometrenin ardından benzin motoru devreye giriyor ve pil paketini şarj etmek için bir jeneratör gibi görev yapıyor. kısacası otomobil her zaman elektrik yardımıyla hareket ediyor, benzin motorunun görevi pilleri doldurmaktan başka bir şey değil. Yapılan açıklamaya göre, kullanılan pil paketinin on yıl gibi oldukça uzun bir ömrü var.

Fisker yetkilisi Henrik Fisker, otomobilin şarj edilebilir hibrit bir model olduğunu söylüyor. Henrik Fisker'a göre cep telefonlarımızı şarj ettiğimiz gibi bu otomobili de elektrik şebekesine bağlayarak şarj edebileceğiz.

Fisker Karma'da kullanılan hibrit teknolojisine "Q Drive" adı veriliyor. Bu teknoloji Quantum Technologies tarafından geliştirilmiş ve daha önce ABD ordusu için kullanılmış. Bu teknolojiyi kullanan araçlar sessiz çalışmaları ve çok az enerji tüketmeleri sayesinde düşmana kolayca yaklaşmak için tercih ediliyor.

40 BİN POUNDA SATILACAK
Fisker Karma'nın satışa sunulması ancak 2009 yılının sonlarında gerçekleşecek. İlk satış fiyatınınsa 40.000 Sterlin olması bekleniyor. Başlangıçta 15.000 adet üretilmesi düşünülen hibrit otomobil, daha şimdiden ön siparişler sayesinde bu rakama ulaşmış durumda.

Hürriyet

GELECEK NESİL OPEL ASTRA YAKINDA YOLLARA ÇIKACAK

İşte gelecek nesil Astra, Opel'in bu atağının ne kadar ciddi olduğunu gösteren son örnek..
Taze bir görünüm ve geniş motor seçeneği, ateşli hatchback modelin güncel versiyondan çok daha iyi olacağının ilk sinyallerini veriyor. Temmuz ayındaki Brit¬ish Motor Show’da tanıtılacak yeni Vectra; yani “Insignia” dan sonra Opel’in ikinci rönesansı olarak nitelendirilen gelecek nesil Astra’nın da 18 ay içinde satışa çıkması bekleniyor. Gelecek nesil Astra’nın aynı gelecek nesil Golf ve Megane’de olduğu gibi daha keskin ve daha belirgin hatlara sahip olacak.

Geçtiğimiz günlerde test esnasında yakalanan Astra’nın aşağı yukarı bilgisayarda şekillendirilen fotoğraflardaki gibi olması bekleniyor. Burun kısmı Insignia’ya benzeyen Astra, daha cesur ön farları, derin hava girişleri ve Seat Leon’u andıran arka tasarımı ile dikkat çekiyor. Güncel modelden tamamen farklı bir tasarıma sahip olacak olan gelecek nesil Astra, daha uçarı arka tasarımı ve alçaltılmış tavanı ile profilden bir coupe otomobile benziyor. Insıgnia’dan esintiler taşıyan Astra’nın kabini Golf ve Ford Focus ile sıkı bir dövüşe girecek kadar kaliteli. Son derece estetik plastik malzemeler kullanılan kabin içinde Blue-tooth Bağlantılı telefon sistemi, entegre navigasyon ve ses sistemi de standart olarak bulunuyor.

General Motors’un yeni global platform stratejisi çerçevesinde Saan 9-1 ile aynı platformu paylaşan gelecek nesil Astra, mekanik olarak da Chevroletin yeni Volt, gelecek nesil Aveo ve Lacetti’yi de destekleyecek. Avrupa’da küçük hacimli turbo şarjlı dizel ve benzinli motorlarla satışa sunulması beklenen Astra’nın ürün zincirinin en tepesinde 4WD, 250 HP 2.0 litre turbo VXR motorlu versiyonun bulunması bekleniyor. Tüm önden çekişli versiyonlarda çok noktadan bağlantılı bağımsız arka süspansiyonların kullanılması beklenirken sürüş kalitesi olarak Ford Focus ile rekabete edebilecek ve hatta onu geçebilecek bir Astra’nın üretilmesi hedefleniyor.

Gelecek nesil Astra’nın ilk defa 2009 yılında konsept versiyonuyla tanıtılması ve onu takip eden yıl içerisinde de satışa sunulması bekleniyor.
ensonhaber

PORSCHE SUV CAYENNE GTS OTOMOBİLİ HAKKINDA

İşte Porsche'nin lüks SUV anlayışında yeni bir çığır açan modelinin özellikler..
Porsche'nin lüks SUV anlayışında yeni bir çığır açan Cayenne modelinin daha sportif ve güçlendirilmiş versiyonu Cayenne GTS Türkiye yollarına çıktı. Doğuş Ototiv-Porsche tarafından 128 bin 985 eurodan başlayan anahtar teslim fiyatıyla satışa sunulan Cayenne GTS, 4.8 litrelik V8 motoru 405 beygir (HP) güce sahip. Şirket araçtan bu yıl için 10 adet satmayı hedefliyor.

100 KİLOMETREYE 6.1 SANANİYEYE ÇIKIYOR

Porsche Cayenne GTS, arka bölümde yoğunlaşan krom kaplamalarının yanı sıra bagaj kapağındaki GTS logosuyla diğer Cayenne versiyonlarından ayrılıyor. Bununla birlikte dış tasarımında Cayenne Turbo ile aynı görünüme sahip Cayenne GTS, 21 inçlik jantları ve 295/35 ebatlarındaki lastikleriyle göz kamaştırıyor. 100 kilometreye 6.1 saniyede çıkan aracın maksimum hızı 253 kilometre. Cayenne GTS, standart olarak sunulan Porsche Çekiş Yönetimli (PTM) sürekli dört tekerlekten çekiş sistemi ve uyarlanabilir PASM gibi sistemlerle donatılarak yolları çıkıyor. Porsche Aktif Süspansiyon Yönetimi (PASM) sistemine sahip Cayenne GTS, aynı zamanda Alman üreticinin normalde spor otomobillerine entegre ettiği sistemin ilk kez kullanıldığı

15 LİTRELİK TÜKETİM

Cayenne GTS, 100 kilometrede ortalama 15.1 litrelik yakıt tüketiyor. Bununla birlikte isteğe bağlı olarak sunulan Tiptronic S şanzımanlı Cayenne GTS versiyonlarında ise 100 kilometredeki ortalama yakıt tüketimi 13.9 litre olarak gerçekleşiyor. Yeni Cayenne GTS'te standart olarak sunulan Spor Düğme sadece bir dokunuşla sürücüye aracının özelliklerini daha da üst bir seviyeye "yükseltme" kolaylığı da sağlıyor.
ensonhaber

MERAKLA BEKLENEN CAYENNE GTS TÜRKİYEDE SATIŞA SUNULDU

Cayenne GTS, 10 adetlik 2008 yılı satış adeti hedefi ve 128 bin 985 Euro'dan başlayan fiyatıyla ülkemizde de satışa sunuldu.

Daha sportif görünüm
Porsche Cayenne GTS, arka bölümde yoğunlaşan krom kaplamalar, bagaj kapağındaki GTS logosu, 21 inçlik jantları ve 295/35 ebatlarındaki lastikleri, B ve C sütunlarının üzerindeki siyah süsleme plakaları ve sportif eşikler, spoyler ve isteğe bağlı sunulan çift kanatlı profile sahip sabit yapılı bir başka spoyler ile hem sportif hem de kaslı bir görünüme bürünmüş.


Güçlü V8 motorla daha atak!
Porsche Cayenne S ile Cayenne Turbo arasında konumlandırılan Cayenne GTS’te 4.8 litre hacimli V8 motoru 405 HP ve 500 Nm tork üretetiyor. Doğrudan Yakıt Püskürtme sistemine (DFI) sahip olan bu motor Cayenne S’e göre 20 HP daha fazla güç üretiyor. Porsche SUV’larının en sportifi olarak tanımlanan Cayenne GTS, altı ileri manuel şanzımanla (Tiptronic S şanzıman opsiyonel) ve Cayenne S’e göre 24 mm alçaltılmış şasi standart olacak biçimde bantlardan iniyor. 0–100 km/s hızlanmasını 6.1 saniyede tamamlayan Cayenne GTS, 253 km/s’lik son hıza erişebiliyor. Cayenne GTS, 100 km’de ise ortalama 15.1 litrelik yakıt tüketim değerine sahip.


Aktif Süspansiyon Sistemi GTS’te
Cayenne GTS, standart olarak sunulan Porsche Çekiş Yönetimli (PTM) sürekli dört tekerlekten çekiş sistemi ve uyarlanabilir PASM gibi sistemlerle donatılarak yolları çıkıyor. Spor otomobillerde kullanılan Porsche Aktif Süspansiyon Yönetimi (PASM) ilk defa ilk kez bir Cayenne versiyonunda kullanılacak. Bilindiği gibi bu sistemde ‘Konfor, Normal ve Spor’ olmak üzere üç amortisör ayarı bulunuyor. Bununla birlikte isteğe bağlı olarak sunulan havalı süspansiyon ve Porsche Dinamik Şasi Kontrolü (PDCC) gibi sistemler de Cayenne GTS’in daha güvenli yol almasını sağlarken standart olarak sunulan Spor Düğme de bir dokunuşla sürücüye aracının özelliklerini daha da üst bir seviyeye “yükseltme” seçeneğini veriyor.

Cayenne GTS, 10 adetlik 2008 yılı satış adeti hedefi ve 128 bin 985 Euro'dan başlayan fiyatıyla ülkemizde de satışa sunuldu.
13 Mart 2008 / 18:48

Daha sportif görünüm
Porsche Cayenne GTS, arka bölümde yoğunlaşan krom kaplamalar, bagaj kapağındaki GTS logosu, 21 inçlik jantları ve 295/35 ebatlarındaki lastikleri, B ve C sütunlarının üzerindeki siyah süsleme plakaları ve sportif eşikler, spoyler ve isteğe bağlı sunulan çift kanatlı profile sahip sabit yapılı bir başka spoyler ile hem sportif hem de kaslı bir görünüme bürünmüş.


Güçlü V8 motorla daha atak!
Porsche Cayenne S ile Cayenne Turbo arasında konumlandırılan Cayenne GTS’te 4.8 litre hacimli V8 motoru 405 HP ve 500 Nm tork üretetiyor. Doğrudan Yakıt Püskürtme sistemine (DFI) sahip olan bu motor Cayenne S’e göre 20 HP daha fazla güç üretiyor. Porsche SUV’larının en sportifi olarak tanımlanan Cayenne GTS, altı ileri manuel şanzımanla (Tiptronic S şanzıman opsiyonel) ve Cayenne S’e göre 24 mm alçaltılmış şasi standart olacak biçimde bantlardan iniyor. 0–100 km/s hızlanmasını 6.1 saniyede tamamlayan Cayenne GTS, 253 km/s’lik son hıza erişebiliyor. Cayenne GTS, 100 km’de ise ortalama 15.1 litrelik yakıt tüketim değerine sahip.


Aktif Süspansiyon Sistemi GTS’te
Cayenne GTS, standart olarak sunulan Porsche Çekiş Yönetimli (PTM) sürekli dört tekerlekten çekiş sistemi ve uyarlanabilir PASM gibi sistemlerle donatılarak yolları çıkıyor. Spor otomobillerde kullanılan Porsche Aktif Süspansiyon Yönetimi (PASM) ilk defa ilk kez bir Cayenne versiyonunda kullanılacak. Bilindiği gibi bu sistemde ‘Konfor, Normal ve Spor’ olmak üzere üç amortisör ayarı bulunuyor. Bununla birlikte isteğe bağlı olarak sunulan havalı süspansiyon ve Porsche Dinamik Şasi Kontrolü (PDCC) gibi sistemler de Cayenne GTS’in daha güvenli yol almasını sağlarken standart olarak sunulan Spor Düğme de bir dokunuşla sürücüye aracının özelliklerini daha da üst bir seviyeye “yükseltme” seçeneğini veriyor.
ensonhaber

LOTUS 2-ELEVEN ARACI SATIŞA SUNULDU

Lotus ürün zincirine daha hesaplı bir 2-Eleven modeline ekledi. Geçtiğimiz günlerde tanıtılan Lotus 2-Eleven'ın İngiltere fiyatı 34.695 Paund'tan başlıyor
Şimdi çok daha satın alınabilir bir fiyata ulaşan Lotus 2-Eleven, 1.8 litre 192 HP motoruyla kulaklarınızın pasını silecek bir tınıya sahip. 0-100 km hızlanmasını 4.3 saniyede olan bu hızlı koşucu son sürati ise 225 km/s.

Firmalar pazara yeni bir araç sunacaklarında birçok yol denerler. Ama genel kanı iki aracın birleşiminden ortaya yeni bir araç çıkmaz şeklindedir. Ama Lotus çok uğraşmış ve ortaya böyle hesaplı bir seçenek çıkarmış. Hafif, hızlı ve çevik bir otomobil olan Lotus 2-Eleven, Yokohama lastikleri ve çift kollu süspansiyonları ile yarış otomobillerine benziyor.

ensonhaber

AUDI A4 DTM YARIŞ ARABASI HAKKINDA

Audi'nin A4 modelinin 'R14' proje kodlu DTM yarış versiyonu, 2008 DTM sezonu öncesinde tanıtıldı. Geçtiğimiz yıl Audi pilotu Mattias Ekström’e şampiyonluk kazandıran bir önceki nesil araca göre daha dinamik bir görüntü sunmayı başaran yeni Audi A4 DTM, motor ve şasi özellikleriyle de yeni sezonunun en iddialı DTM yarış otomobili olarak ön plana çıkıyor.

Audi Sport, 13 Nisan’da start alacak 2008 DTM sezonu öncesinde yeni yarış otomobilini, şampiyon pilotu Mattias Ekström’ün de katıldığı bir organizasyonla tanıttı. “ R14” proje ismiyle anılan yeni nesil Audi A4 Sedan temel alınarak geliştirilen A4 DTM, Audi Motorsport ve AUDI AG mühendislerinin ortak çalışmasıyla 12 aylık bir test süreci sonrasında pistlere çıkmaya hazır haline getirildi.

Tasarım açısından yeni Audi A4 Sedan’ın dinamik hatlarını taşıyan yeni A4 DTM için ekstra çaba sarf eden tasarımcılar, son teknoloji ürünü CFD hesaplamalarının yardımıyla (Computational Fluid Dynamics- Hesaplanabilir Akışkan Dinamikleri) otomobilin içinden ve çevresinden geçen hava akışını geliştirdiler. Bununla birlikte görünüm açısından yeni Audi A4 Sedan’la aynı siluete sahip yeni Audi DTM, havacılık endüstrisinden kullanılan tipte 31 metrelik çelik tüpten bir şasiye sahip olmasıyla da dikkat çekmeyi başarıyor. F1 araçlarındaki gibi karbon fiber bir güvenlik hücresine sahip yeni Audi A4 DTM’in gövdesi de yine aynı şekilde kompozit karbon fiber malzemeden üretiliyor. Aerodinamik gelişime büyük önem verdiklerini belirten Audi Motorsport Şefi Dr. Wolfang Ullrich ise “Yönetmeliklerin izin verdiği ölçüde aerodinamik ve gövde unsurlarını mantıklı ve en uygun seviyeye çıkardığımızdan eminiz” açıklamasıyla yeni Audi A4 DTM’e olan güvenini sergiliyor.

4.0 litre hacimli, V8 yapılı ve 460 HP güç üreten motorla donatılan yeni Audi A4 DTM’in ağırlık merkezinin yüksekliğini azaltmak ve yakıtsız ağırlığını daha da düşürmek içinde özel çalışmalar yaptıklarını belirten Ullrich, kısa sürede birçok global ödülün sahibi olan yeni Audi A4’ün başarılı bir DTM otomobili için mükemmel bir temel teşkil ettiğini de vurguladı.

ensonhaber