Sitemiz içerisinde üretilen son model otomobiller,otomobillerin özellikleri,tasarımı,otomobil fiyatları gibi otomobiller hakkında birçok bilgi bulabilirsiniz

9 Eylül 2008 Salı

2009 MODEL OTOMOBİLLER YERLERİNİ ALDILAR

1 Ağustos itibarıyla başlayan yeni model yılı ile birlikte bayi ve plazalarda 2009 model otomobiller yerini aldı. Bazen birkaç küçük donanım eklemesinden bazen de sadece üretim yılı değişiminden ibaret olan yeni model yılı uygulaması, tüketiciler için fırsatlar sunuyor.



Zira bir bayide aynı anda hem 2008 hem de 2009 model araç bulunabiliyor. Bu durum özellikle pazarın inişli çıkışlı olduğu ve stok kontrolünün zorlaştığı dönemlerde daha çok görülüyor. Geride bıraktığımız 8 ayda yaşanan siyasi ve ekenomik gelişmeler pazarın esnekliğini artırsa da birçok marka yeni model yılına yüksek stoklarla girmemeyi başardı.

Aslına bakılırsa 2009 model bir araç bayide satılırken aynı aracın 2008 modelini almanın ciddi bir mahzuru yok; özellikle makyaj ya da ciddi donanım farkı ortaya çıkmamışsa. Ancak, tüketici psikolojik olarak yeni modele konsantre olduğundan içinde bulunulan yıla ait olsa da diğer modele 'eski' gözüyle bakıyor. Bir de ikinci el olarak satılırken trafiğe çıkış tarihine bakılmaksızın araçların model yılı üzerinden hesaplanmasının getirdiği dezavantaj söz konusu. Markaların 2008 model otomobilleri yıl sonuna kadar eritme zorunluluğu da eklenince ağustos ayıyla birlikte bayilerde iki farklı fiyatlı modeller ortaya çıkıyor.

Model yılı takıntısından uzak kalanlar için şu sıralar bayilerde önemli fiyat avantajları sunuluyor. Birçok marka internet sitesinde ve fiyat broşürlerinde 2009 model otomobilleri baz alıyor. Ancak bu elinde 2008 model otomobil olmadığı anlamına gelmiyor. Müşteri bayilerde avantajlı fiyat teklifleriyle karşılaşabiliyor. Bazı markalar ise her iki model yılına ait otomobillerin fiyatlarını yan yana tüketiciye sunuyor. Model yılı fiyat farkı da burada ortaya çıkıyor.

Volkswagen bu markalardan biri; modele göre değişmekle birlikte 2009 modelle 2008 arasındaki fiyat farklı yüzde 4 ile 7 arasında değişiyor. Bu fiyat farkı otomobil ikinci el olarak satılırken kaybedilecek rakamdan daha yüksek, yani ortada ciddi bir avantaj söz konusu. Ford Otosan bir yandan 2009 modelleri pazara sunarken bir yandan da 2008 model yılı araçlara 3 bin YTL'ye varan özel indirimler yapıyor. Opel'den Chevrolet'ye, Peugeot'dan Subaru'ya birçok marka elinde bulunan kısıtlı sayıdaki 2008 model otomobil için fiyat farkı uygulayarak cazibe oluşturmaya çalışıyor. Yine birçok markanın da fiyat deklare etmeksizin bayiye gelen müşteriyle birebir model yılı avantajı üzerinde pazarlık yaptığı ortaya çıkıyor. Model yılı uygulaması tüm dünyada geçerli bir uygulama; Türkiye gibi araç alırken ikinci el değerine çok önem verilen ülkelerde ise daha çok önem kazanıyor. Çünkü, ikinci el değerinin temelinde model yılı ilk planda yer alıyor. Oysa trafiğe çıkış tarihi, araçla gidilen yol vs. gibi kriterler daha belirleyici unsurlar haline geldi. Şu sıralar indirimlerde ilk planda tutulan 2008 model otomobilleri bir de bu gözle değerlendirmek gerekiyor. m.taslicali@zaman.com.tr

Hiç yorum yok: