Sitemiz içerisinde üretilen son model otomobiller,otomobillerin özellikleri,tasarımı,otomobil fiyatları gibi otomobiller hakkında birçok bilgi bulabilirsiniz

26 Ocak 2008 Cumartesi

ÇEVRECİ PORSCHE CAYENNE HYBİRD 4X4 ARABASI HAKKINDA


Cayenne Hybrid, geleceğin daha ekonomik ve çevreci lüks 4x4 tanımını en iyi biçimde karşılayabilecek teknik yapısıyla lüks 4x4 tanımını değiştiriyor


Ferdinand Porsche’nin 100 yılı aşkın bir süre önce tasarladığı sıfır emisyon değerine sahip elektrik motorlu Lohner modelinin takipçisi niteliğindeki Cayenne Hybrid, 100 km’de ortalama 8.9 litrelik yakıt tüketimiyle ön plana çıkıyor.

Tasarımıyla olduğu kadar yol tutuş performansı ve teknolojisiyle de kendini başarıyla kanıtlayan Cayenne model ailesinin daha ekonomik ve çevreci modeli Cayenne Hybrid, 2010 yılından itibaren yollara çıkacak. Ürettiği spor otomobiller kadar lüks arazi aracı Cayenne ile de büyük başarılara imza atan Porsche AG, son on yılda sadece güç aktarma organlarının mükemmelleştirilmesi ve devam eden geliştirme çalışmaları için üç haneli milyon Euro tutarında yatırımlarının karşılığını daha hızlı biçimde almaya hazırlanıyor.

Son 15 yılda CO2 emisyonlarını her yıl ortalama yüzde 1.5 oranında olmak üzere azaltmayı başaran ve böylece otomotiv sanayisinin zirvesine yerleşme başarısı gösteren Porsche AG, özellikle mevcut Cayenne modeli üzerine odaklanıp, sadece dört yıl içerisinde, doğrudan benzin püskürtmeli yepyeni bir motor nesli geliştirmesiyle de dikkatleri üstüne topluyor.

Porsche markasının kurucusu Ferdinand Porsche’nin 1900 yılında Viyana’da karoser üreten Ludwig Lohner ile dünya üzerindeki ilk hibrid otomobil olma özelliğine sahip modeli Lohner-Porsche’yi geliştirmesinden sonra hem benzinli hem elektrikli motorla çalışan Cayenne Hybrid, 100 km’de 8.9 litre yakıt tüketim değeriyle ön plana çıkıyor.

Porsche Cayenne Hybrid, içten yanmalı mevcut benzinli motor seçeneklerinin yanı sıra 38 kW güç üreten ve stepne bölümüne yerleştirilen 240 adet pilden oluşan özel bir aküyle donatılıyor. Bu özel akü sistemi, araç hareket halindeyken yeniden kazanımlı fren sistemiyle ve yanmalı motorun yükleme noktasının mükemmel yakıt ekonomisi temini için uygun konuma gelmesiyle üretilen enerjiyi biriktiriyor. Bu şekilde elde edilen enerji, daha sonra, yanmalı motor olmadan sadece elektrikli güç ünitesi kullanılarak aracın tahrik edilmesini sağlarken, yanmalı motoru daha fazla güçle çalışması ve yolda daha fazla performans göstermesi için destekleyebiliyor.
ensonhaber

Hiç yorum yok: